Bomber 16a bra eller dålig kvalitet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber 16a bra eller dålig kvalitet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bomber 16a bra eller dålig kvalitet?

Hej alla!

Är ny här på forumet så jag hoppas jag postar detta under rätt del av forumet. Tänkte höra om några erfarna Bomber 16a fiskare kan ge mig lite information om hur kvaliteten är på Bomber 16a? Köpte 5 stycken nu i våras och gillar betet skarpt till gäddfisket och haft bra resultat med dem. Tyvärr har 2 av mina 5 börjat ta in vatten och det efter inte allt för många gäddor på betena (runt 10 per bete max). Det är inte såna mängder vatten att de börjar sjunka men det droppar ut små mängder vatten flera dagar efter användning (Både från kroköglorna men även från skavda delar ex. krokskav eller gäddtänder).

Så min fråga är: Har jag fått ett gäng måndagsex eller är det en välkänd problematik med just Bomber 16a? Hade gärna uppskattat era erfarenheter om ni har fiskat mycket med Bomber 16a och just hur kvalitén har varit och om ni har Bombers som har hållit länge.

Gillar verkligen betet och vill gärna fortsätta fiska med det men är kvalitén erkänt dålig blir man ju oinspirerad att fortsätta.

Tack!​

Ursprungligen postat av Alltidkulmedfiske Visa inlägg
    inte allt för många gäddor på betena (runt 10 per bete max)

Du får för mycket fisk bara... :-)

Nä, jag har ingen aning. Jag har ett par bomber 16A men har fiskat för lite med dom och har nog aldrig analyserat och kollat på dom dagarna efter fisket... Jag ska kolla det lite med ingående nästa gång.

Välkommen hit!

Kommentera

Tack! Och tack för svaret Tycker ju om när hårdbetet håller säsong efter säsong så man kan bli lite lätt emotionellt fast vid sina beten.
      Typ som Buster Jerk som håller hur många säsonger som helst tills all färg är borta vill säga!

Kommentera

"Typ som Buster Jerk som håller hur många säsonger som helst tills all färg är borta vill säga! "
        Personligen tycker jag buster jerk håller dåligt i lacken. Inte många gäddor tål dom tyvärr.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mathias 70 Visa inlägg
          "Typ som Buster Jerk som håller hur många säsonger som helst tills all färg är borta vill säga! "
          Personligen tycker jag buster jerk håller dåligt i lacken. Inte många gäddor tål dom tyvärr.
          Håller med om lacken absolut! Dock har jag en lite förkärlek till lite tuggade drag. Och aldrig varit med om att de tar in vatten eller spricker =P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          271 094 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13