Rullar och spön för abborrfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rullar och spön för abborrfisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Det låter bra! - kastar du så i både med- och motvind och vad har du satt respektive kastbroms i för lägen?
    Kuriosa Min Zillion 1000 kastar subjektivt lika långt som min 12 Exsence DC med säg 25g kompakt HÖ bete och 9’’7”spö och motvind. Sällan man behöver riktigt långa kastlängder ffa från båt men från land efter HÖ känns det ”gött” även om det endast på marginalen lär ha betydelse med några meter extra…
    Detta var årets snabbaste test kan leka runt mer i vår sen för att få se exakt vem som vinner

Jag gick ner till bryggan och flytta runt rullarna från en expride 1610 och en adrena 1611 o tillbaka bara för skojsskull! Ska tillägga att jag gillar känslan av steezen mer detta var bara att metaniumen kastar längre med exakt samma bete på samma spö och då testa ja bara en shadteez och en oneten för det var iskallt o ösregna
    fast metaniumen satt skönast på adrenan och steezen som en smäck på 1610an som ja hade tänkt sälja men fick ny energi med steezen på!
    Hade zillion på 1610an innan, men dock sitter det flourcarbon på som ja tycker är rent värdelöst o fiska med!

Kommentera

Kul recension och för min egen del är det skönläsning. Har själv Adrenan men fiskar sällan efter abborre med den då jag tycker den är för krallig. Men kan ju också bero på att jag har problem med att hitta exemplar större än 35cm och har jag en kompis med mig så får får han alla större

får jag fråga, har du nya modellen eller 18/19-modellen?
      sjukt sugen på att komplettera med nya 276m med nån frän haspelrulle

Kommentera

Kul med din input på massa olika saker, är lite sugen på en metanium dc till nästa säsongen till borre för shatterbait spö. Sen vilket spö det blir vetetusan men säkert nått

Kommentera

Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg
          Kul recension och för min egen del är det skönläsning. Har själv Adrenan men fiskar sällan efter abborre med den då jag tycker den är för krallig. Men kan ju också bero på att jag har problem med att hitta exemplar större än 35cm och har jag en kompis med mig så får får han alla större

får jag fråga, har du nya modellen eller 18/19-modellen?
          sjukt sugen på att komplettera med nya 276m med nån frän haspelrulle
          nya 276an är mycket bättre än gamla enligt mig. Har testat båda

Kommentera

Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

nya 276an är mycket bättre än gamla enligt mig. Har testat båda
            Som ägare av den gamla är jag väldigt nyfiken på vad som förbättrats?

Kommentera

Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg

Som ägare av den gamla är jag väldigt nyfiken på vad som förbättrats?
              Rappare, Inte lika mjuk . Kastar längre. Var faktiskt missnöjd med den föregående modellen så blev lite orolig när jag väntade på min 276m

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
                Helt sinnessjukt vad långt Metanium dc 24 kastar! Måste säga att i kastlängd äter den upp min Daiwa 24 Steez SV TW
                Om man tex kastar en 10cm shadjigg med 10grams skalle!
                Tycker det är tvärtom för mig! Har kastat med både Steez och Metanium DC och på så låga inställningar som jag föredrar (2 på Steez, kommer ej ihåg på Metanium) så kastade de nog väldigt lika långt, MEN Steezen hanterade lättare beten bättre. Den känns inte like "trög" i kast som Metanium DC. Noll energi behövs för att kasta långt med Steezen, men kan inte säga detsamma om lätta DC-rullar. Mina 50 ören.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Tycker det är tvärtom för mig! Har kastat med både Steez och Metanium DC och på så låga inställningar som jag föredrar (2 på Steez, kommer ej ihåg på Metanium) så kastade de nog väldigt lika långt, MEN Steezen hanterade lättare beten bättre. Den känns inte like "trög" i kast som Metanium DC. Noll energi behövs för att kasta långt med Steezen, men kan inte säga detsamma om lätta DC-rullar. Mina 50 ören.
                  Inget slår steezen i känlsa älskar hur "luftig"den känns!
                  har bara haft ett pass med dcn än så ska ge det ett gäng pass innan ja ger mer åsikter
                  Blir en tävling metanium/steezen/conquest bfs om vem som är skönast/bäst i mina ögon 2025
                  Har med alla 3 varje pass

Kommentera

Kul med recensioner!

Lyckades själv köpa sista exemplaret av Daiwa Alphas 21 SV TW 800HL för 1995kr på böjdaspön.se (kap??) som första multirulle till borre. Tanken är att köra flourocarbon med främst hårdbeten.

Söker nu ett nytt passande spö, gärna runt 2000kr eller lägre, någon som har några tips?
                    Senast ändrad av vict0r; Idag, 00:02.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 292 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist