Bästa 3730 och 3700 betesboxen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa 3730 och 3700 betesboxen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa 3730 och 3700 betesboxen

Hej på er!

Behöver införskaffa nya 3730s och 3700s inför säsongen där jag ska förvara gäddbeten och undrar vilket ni anser är de bästa/mest prisvärda fabrikatet?

Kör bara med Plano, då vet jag att skiljeväggarna alltid passar.

Kommentera

Använder boxar ur Plano Hydro-flow serien. Bra fästen och låsningar, samt att de har lufthål för att minska
      fukt och kondens. Förvånansvärt hållbara också. Tappat dem otaliga gånger på diverse underlag, och peppar peppar så har ingen box spruckit.

Kommentera

Plano har jag helt lämnat, vissa lådor har varit sämre kvalitet än biltemas. Skillnad är mot de gamla, har kvar lådor från 90talet och de är fortfarande lika bra. Kör mest meiho nu, tycker de har varit riktigt bra. Men även rapala finsktillverkade är bra.

Kommentera

Her går det i Jula sine bokser etter at Biltema endret plastblandingen sin for noen år siden.
          Team Colibri

Kommentera

Plano är jag inte så imponerad av det jag har provat, dom aktuella modellerna känns kostnadsoptimerade förbi alla rimliga gränser. Rangliga och dålig passform, håller helt med engqvist. De dyrare Edge och så är säkert bra men orimligt dyra.

Rapalas finsktillverkade är min favorit. Lättöppnade, rejäl kvalitet och bra passform. Lite minus att dom är så pass ogenomskinliga men det är det enda jag kommer på. Inte billiga men ändå överkomliga.

Daiwa D-Box tycker jag är bra och dom har ett väldigt bra pris. Lite lättare är Rapala men ändå tillräckligt rejäla och bra passform. Dock så är dom ganska krångliga att öppna/stänga med fyra snäppen.

Meiho har aldrig gjort mig besviken heller, bra byggda och smart designade. Skulle gärna ha fler men dom är ofta dyra.

Biltema, Jula och Fladen kör jag som hyllförvaring pga priset men inget jag vill ha ute vid vattnet. Halvdan passform och detaljkvalitet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            272 924 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13