Tips på multicombo allround och jerk. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på multicombo allround och jerk.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på multicombo allround och jerk.

Söker ett vettigt spö mellan kanske 30-100gr som kan funka både som allround till typ atom, pig shad jr och swimbaits men som även med lätthet kan jerka buster och buster 2, något styvare med andra ord så pass det går med den viktklassningen. Finns det något sådant?
    ​​​​​​
    Rulle behövs också, och där har jag ingen koll alls då jag knappt använt multi tidigare. Gillar de lite kompaktare ambassadeur-rullarna jag provat men de är utanför budget, annars är nog lågprofil mer min melodi. Jag är en fattig fan så mycket per krona är mottot här, men för att ge en fingervisning om vad jag kan tänka mig så brukar jag när det kommer till haspel vara väldigt nöjd med kvalitén man får av shimano nasci eller daiwa fuego, medan okuma känns väl billigt.

Alla förslag på en vettig kombination av spö och rulle mottages varmt!

Spön är jag inte så hemma på. Men vill du ha en fin klassisk Ambassadeur så kan du med lite tålamod göra fynd på både Blocket och Tradera. Ser att det finns flera kombos på Blocket nu, bl.a. en JB gen 1 och ett spö med moderat kastvikt. Några tuss visst, men kvalitet som håller över flera bouppteckningar.

Kommentera

Ja begagnat är ju alltid mest prisvärt. Har faktiskt ägt en JB en gång i tiden. Riktigt stabil men tyckte den var på tok för klumpig och benägen att tippa åt sidorna så jag sålde den. Säkert en vanesak.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      277 270 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13