En bra Jerkbaitlåda!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En bra Jerkbaitlåda!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

För mig räcker det. Tar givetvis inte med mig alla mina beten på varenda fisketur (då räcker inte 25), utan plockar ut mina beten för dagen och stoppar i lådan.
    Varför skulle det inte räcka med 25??
    Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

Kommentera

Kolla bara så att varje fack har en sluten botten, så att inte beten kan rasa ner och kroka fast sig. På vissa väskor av den här sorten måsta man lyfa ut rubbet för att få upp ett drag som krokat fast sig i botten.
      www.mag.nu

Kommentera

Jag har hittat min nya favorit... Jag har övergett zaltbagen och kör nu med en ikeakasse med 10st utav planos jerkbaitlådor(kommer inte ihåg vad de heter) i. Sen finns det får jag även rum med avkrokningsmattan "mellen handtagen". Funkar skitbra, och jag e kanonnöjd, allting är löst, men går ändå bra att bära ,med sig.. Har även en shimanoväska modell mindre med som man får rum med maten, ölen, kaffet, en rigbin krokar, tänger mm..
        Senast ändrad av PudDphantom; 2007-05-15, 17:16.
        I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Jag har hittat min nya favorit... Jag har övergett zaltbagen och kör nu med en ikeakasse med 10st utav planos jerkbaitlådor(kommer inte ihåg vad de heter) i. Sen finns det får jag även rum med avkrokningsmattan "mellen handtagen". Funkar skitbra, och jag e kanonnöjd, allting är löst, men går ändå bra att bära ,med sig.. Har även en shimanoväska modell mindre som man får rum med maten ölen, kaffet, en rigbin krokar, tänger mm..
          Inte så himla dumt alltså! Att köpa småväskor av finare märke för en tusing, kostar mer än det smakar tycker jag. Funderar själv lite på vad för typ av förvaring jag skall skaffa.
          Har just nu en biltemaväska med 4 stora lådor och 2 små, funkar, men börjar bli full, kanske köper en till.. Denna funkar bra för mig då jag inte gillar dom absolut största bestarna till beten, men bigbandit, manta osv passar i en annan röd "verktygsask" av något slag, 19:- istället för 100:- för en plano
          Denna går in perfekt i betesväskan med.
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av walleyebuster Visa inlägg
            För mig räcker det. Tar givetvis inte med mig alla mina beten på varenda fisketur (då räcker inte 25), utan plockar ut mina beten för dagen och stoppar i lådan.
            Varför skulle det inte räcka med 25??
            för att vi lever i ett starkt utvecklat i-land, och med den tjocka mayan som man har så måste man ha fler, många, helst dyra

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow Visa inlägg
              Inte så himla dumt alltså! Att köpa småväskor av finare märke för en tusing, kostar mer än det smakar tycker jag. Funderar själv lite på vad för typ av förvaring jag skall skaffa.
              Har just nu en biltemaväska med 4 stora lådor och 2 små, funkar, men börjar bli full, kanske köper en till.. Denna funkar bra för mig då jag inte gillar dom absolut största bestarna till beten, men bigbandit, manta osv passar i en annan röd "verktygsask" av något slag, 19:- istället för 100:- för en plano
              Denna går in perfekt i betesväskan med.
              men planos stora lådor e såå jäääkla underbara, sväljer hur många jerks o hur stora som helst.. jag har alltid sån trauma för vad man skall ha med för drag så nu kan man i princip få med alla jerks.. men visst tusen spänn för bara lådorna e väl lite saftigt..

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
                Jag köpte en Maximizer men den pajjade efter 2 fisketurer i båten, det blev en 30 cm spricka i plasten. BIOS bytte ut den utan tjorv men jag är tveksam till att en så stor låda är bra för hållfastheten. Sen väger den som en slaktgris om man fyller den med tunga beten.

Köp en Rozemeijer Jerk & Buck, den har 25 fack för hängande beten samt axelrem och några ytterfickor. Riktigt nöjd med den faktiskt.
                håller med ,rozemeijer har jag haft ett år nu,med lite trixande får du ner 75 jerks

Kommentera

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
                  men planos stora lådor e såå jäääkla underbara, sväljer hur många jerks o hur stora som helst.. jag har alltid sån trauma för vad man skall ha med för drag så nu kan man i princip få med alla jerks.. men visst tusen spänn för bara lådorna e väl lite saftigt..
                  Ja visst vill man ha med allt man äger o har, annars vill man alltid fiska med betet som ligger hemma
                  &

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow Visa inlägg
                    Ja visst vill man ha med allt man äger o har, annars vill man alltid fiska med betet som ligger hemma
                    Precis så e det alltid.. sen sväljer min båt en jäkla massa grejjer, e stuvutrmmen "under durken" överallt.. Så man kan ha med en massa grejjer utan att de behöver ligga framme o va ivägen..

Kommentera

Denna verkar rätt het, lite flanig färg dock

Men det verkar inte ingå boxar.
                      &

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 371 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist