UT-Trim till en 4500 CS Rocket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UT-Trim till en 4500 CS Rocket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• UT-Trim till en 4500 CS Rocket?

Hej!

Undrar om det är nån som vet om UT kan trimma en 4500 Cs Rocket? Skulle vilja köpa ett gäddtrim till den...

Mvh
    Johan P

Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

"UT Pike Performance passar till ABU Ambassadeurer i 5000 och 6000 storlek, bl.a. C, C3, C4, C5, CS, CT, JB, TGC, Rocket, Pro Rocket, Special och Pro Shop modellerna som har spolaxellagren placerade i spolen."
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
      Hej!

Undrar om det är nån som vet om UT kan trimma en 4500 Cs Rocket? Skulle vilja köpa ett gäddtrim till den...

Mvh
      Johan P
      Skicka ett mejl, UT är inte omöjlig,men sist jag frågade om 4500 saker fnissade han och sade sedan med barsk stämma 5000 är det som gäller.
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ok, tyckte bara att 4500:an såg riktigt najs ut till jerk... Liten och perfekt! Får höra med honom när han kommer hem från alta.

/Johan

Kommentera

Uffe har inga spolar i 4000-storlek. JapanTackle säljer dessa, men de kostar ~100USD inkl. frakt.

Jag har en Heritage 4500C (se mina bilder) med denna spole, magnetbroms, keramlager och lite annat lull-lull. Jag använder den till beten mellan 7 och 45 gram, och den fungerar ruggigt bra. För tyngre gäddfiske skulle jag dock välja en annan (bredare) rulle därför att att:

1. Linnivån minskar för fort med tjock flätlina, vilket ger kortare kast.

2. Spolen från JapanTackle är inte gjord gör tungt fiske.

Kommentera

Ok I hear you!

Får väl kolla på en 5500 istället!

/Johan

Kommentera

Annars kan du ju höra med FRB om han har kvar någon ABU 4000 originalspole av lättare modell än standardspolen, han har haft det förut.

Meningarna om 4000-rullarna går nog ganska brett isär beroende på vem du frågar. Personligen håller jag denna rulle som min stora favorit just för att den är så mångsidig; samma rulle är smidig nog för lätt spinnfiske efter öring eller abborre, samtidigt som man kan hänga på så tunga beten man vågar utan att riskera att rullen säger ifrån. Jag kompromissar med 0.20 TUF-Line och beten upp till ~45g. Jag vet inte hur mycket spolen från JapanTackle tål, men jag tar det säkra före det osäkra och håller mig under 50g samt undviker att bogsera båten fram till bottennappet med rullen.

Du får känna efter vilken rulle som känns skönast, vad du ska använda den till, osv. 4500CS är en jäkligt mysig rulle, men du kan inte köpa ett UT-kit rakt av.

Hur som helst, lycka till med rullen! Köp den rullen du tycker känns roligast, man kan alltid köpa fler rullar senare!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              272 931 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13