Bomber: kvalitet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber: kvalitet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bomber: kvalitet?

    Jag har en Bomber 16A som redan efter ungefär tre små snipor på max kilot vardera har fått ett stort hål på ena sidan, och är nästan full med vatten. Är detta ett vanligt problem vad gäller Bomber? Mina Conrad har inte samma problem, fast de är billiga Bomber-kopior, och fast jag fått betydligt mer och större fisk med dem. Har hört någon säga att Bomber sunkat ner sig i kvalitet på senare år, stämmer detta? Har jag bara haft allmänt oflyt med mitt exemplar eller brukar folk ha problem med nyare Bomber?
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

    "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

  • #2
    Har du nån bild på Bomber´n?
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

    Kommentera


    • #3
      hej !

      tror att du bara har haft otur!!har fått hur mkt fisk som helst på bomber och har aldrig haft detta problem!!Däremot så brukar färgen släppa på de modeller som är "kromade"!!
      Lacka vobblerna med någon typ av lack för att avhjälpa problemet!!

      Lycka till!!

      Skitfiske på dig.....

      Kommentera


      • #4
        Tror också att du haft otur.. har 10 bomber själv och dom är överlägsen och jag har aldrig lyckats ha sönder nån...
        Han kan ju inte ha alla drag i lådan

        Kommentera


        • #5
          Inte haft samma problem som dig med dem. Mina håller bra. Dock har jag haft samma problem som "laxarn" att färgen åker av ganska lätt på de kromade.
          Byter även krokarna på alla då de rätar sig ganska lätt.
          http://teammosbricka.blogspot.com/

          TeamMosbricka.se

          Min Fotosida

          Fotobloggen

          Kommentera


          • #6
            Mina håller bra

            Kommentera


            • #7
              bombers kromade suger jämfört med andra men har aldrig fått nån punkterad

              Kommentera


              • #8
                Jag har inte haft problem med hållbarheten men av 4 nya jag köpte har 2 dålig gång. En av dessa har nästan ingen gång alls.
                Någon som känner igen detta? Har dom gjort en "Zalt"?
                Det var inte bättre förr, det är bara värre nu.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                  Har du nån bild på Bomber´n?
                  Här är en bild på min till hälften vattenfyllda Bomber, har ringat in själva hålet. Min fiskekompis har en teori om att det kan vara en gös som huggit på den och bitit hål i den, de har ju rätt kraftiga huggtänder.
                  Bifogade filer
                  Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

                  "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

                  Kommentera


                  • #10
                    Det är färgen det är fel på, det blir för brutala hugg på denna
                    Nädå, tror bara att fått ett "måndagsexemplar".

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 947 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                    13 svar
                    2 925 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                    39 svar
                    3 282 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    1 008 svar
                    153 695 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Test005
                    av Test005
                     
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 055 svar
                    203 314 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X