Tips om bra kläder till höstens fiskepass... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips om bra kläder till höstens fiskepass...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips om bra kläder till höstens fiskepass...

Behöver lite nya kläder till hösten. Jacka, byxor, eventuellt något underställ och skor när kylan kommer smygande i Oktober-November.

Vill inte lägga en förmögenhet. Har kikat lite på billigaste Rapala kläderna.. är de bra?? Berras hade några brallor för 549 kr i katalogen och jacka för dryga tusenlappen.

Ett par smidiga handskar skulle vara bra också. Har kollat på BFT's med 2 avklippta fingertoppar. Är de smidiga??
    Min blogg

Rapala kläderna är inte bra i regn ! Geaoff Andersson äger, men dyra ! köp en flytoverall då ??

Kommentera

Kolla här på ITAB. De har bra grejor av skaltyp och allt du kan tänkas vilja ha under till bra priser och mycket bra kvalitet.

De här har också billiga kläder men det var länge sedan jag handlde av dem så jag har inte koll på deras sortiment.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
        Behöver lite nya kläder till hösten. Jacka, byxor, eventuellt något underställ och skor när kylan kommer smygande i Oktober-November.

Vill inte lägga en förmögenhet. Har kikat lite på billigaste Rapala kläderna.. är de bra?? Berras hade några brallor för 549 kr i katalogen och jacka för dryga tusenlappen.

Ett par smidiga handskar skulle vara bra också. Har kollat på BFT's med 2 avklippta fingertoppar. Är de smidiga??
        Powerstövlar på fötterna tillsammans med ett par funktionsockar i två lager tycker jag funkar skitbra året om igentligen, men det är väl främst höst-vinter-vår det kommer till sin riktiga rätt.

ITAB - Där känns det verkligen inte som att man betalar för ngt flödigt märke, och jag är nöjd med mitt Discoveryställ hittilis. Ang. andasfunktionen har jag dock inget att jämnföra med, men det är diskret, skönt, många bra fickor och håller ute regnet.

Flytoverallen tar jag bara på mig i nödfall, att kännas sig som en michelingubbe gör mig galen
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          ITAB - Där känns det verkligen inte som att man betalar för ngt flödigt märke, och jag är nöjd med mitt Discoveryställ hittilis. Ang. andasfunktionen har jag dock inget att jämnföra med, men det är diskret, skönt, många bra fickor och håller ute regnet.
          Blir nog att slå till på ett sånt ställ i höst, verkar riktigt gediget och prisvärt.
          Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
            Blir nog att slå till på ett sånt ställ i höst, verkar riktigt gediget och prisvärt.
            Vad synd, annars kunde du fått mina läckande RTbrallor jag hittade igår när jag letade runt efter mina ITAB

Dom är redan spräckta i räva så den pinsamheten är redan gjord, borde öka på "villha".
            sigpic

Kommentera

Jag har ett par ITAB-jackor som funkat väldigt bra ur regnsynpunkt. Andningen är inte lika lysande. Första jackan har jag haft i över tio år och nu funkar den inte nåt vidare i regn heller, men det hör till saken att jag haft den som metjacka och då tvättas den ofta. Kort sagt mycket prisvärda kläder och jag kan tänka mig att membranet kanske är bättre idag än för tio år sen?

Kommentera

Vad synd, annars kunde du fått mina läckande RTbrallor jag hittade igår när jag letade runt efter mina ITAB

Dom är redan spräckta i räva så den pinsamheten är redan gjord, borde öka på "villha".
                Ha ha, jag använder faktiskt mina fortfarande. Helt ok, även om de börjar släppa igenom lite nu. Men deras främsta egenskap är nog andningen =)
                Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
                  Ha ha, jag använder faktiskt mina fortfarande. Helt ok, även om de börjar släppa igenom lite nu. Men deras främsta egenskap är nog andningen =)
                  Absolute, hålet i skrevet gör under för utandningen

KG? ; Har inget att jämnföra med, men tycker alla kläders "andning" suger.
                  sigpic

Kommentera

Absolute, hålet i skrevet gör under för utandningen

KG? ; Har inget att jämnföra med, men tycker alla kläders "andning" suger.
                    Det märks skillnad på en jacka med äkta GoreTex membran och andra andningsmaterial jag provat. Men det syns även rejält på priset.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 595 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13