Stora/tunga skeddrag... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora/tunga skeddrag...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Roy Polinski

    Ursprungligen postat av Mag Visa inlägg
    Skeddrag är helt klart jvligt effektiva gäddbeten. Hittade Roy polinskis hemsida igen...

    http://www.koederbau.de/index.html
    Tjena!

    Tackar för den länken! Verkar ju helt grymma...
    Hittade för övrigt nägra andra bjässe skedrag på Luhr-Jensens hemsida --> Krocodile upp till 7OZ. Ser väldigt fina ut!
    /D
    Stå på dig... annars gör någon annan det!

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
      Den är helt godkänd bortsett att jag inte riktigt gillar färgen men det är en världslig sak.
      Håller faktiskt med, ska man ha en Daredevle så är det iofs viktigt att hornpelle är med, de enda Devle jag använder är den de klassiska svart ~~ röd / vit rand...
      Blått är ju iofs riktigt bra i kallt vårvatten......och Devlen funkar så kusligt bra innan leken.... fast det är ju en världslig sak ;O)

      Kommentera


      • #33
        ..Skeddrag är ju om man har tillgång till material och större plåtsax/smedja idiotenkelt att snabbt tillverka själv..Dessutom nästan gratis..

        Kommentera


        • #34
          utö, framförallt.. och toby är lämpliga förebilder..Mera en fråga om tjockleken på plåten i förhållande till längd för att få den lämpliga gången..

          Kommentera


          • #35
            Kupningen fixas lätt..

            Kommentera


            • #36
              Det är mitt!

              Stubben, jag tackar så mycket för tipset! Har redan leverat gädda! Jag älskar det... there is no going back! Finnish blue heter färgen... det blir inte hårdare en så.
              /D
              Stå på dig... annars gör någon annan det!

              Kommentera


              • #37
                Har ritat ur formen och när jag får tid ska jag såga ut dom.
                Den ena är 28cm och 12cm hög och den andra är de lite skum form på men den är 18cm och 8cm hög.
                Hör av mig när de är klara.
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

                Kommentera


                • #38
                  skeddrag!

                  Ursprungligen postat av Dabilur Visa inlägg
                  Hej!
                  Jag undrar om någon känner till en tillverkare/återförsäljare av stora/tunga skeddrag till gäddfisket? Det skulle vara skönt att kunna dänga ett skeddrag på 50-100gr istället för ett mesigt Atom på ynka 35gr!
                  /D
                  Finns inte tyvärr i sverige längre! Finska kuusamo har ett som är ganska bra om inte vattentemperaturen är för låg. ( då kan den ha lite för livlig gång)! Du får göra som jag , - skaffa plåt o knacka egna....Det har inte gett de riktigt stora "Grisarna", men upp till 7 kilo har de fungerat...

                  Kommentera


                  • #39
                    här finns det stora skeddrag iaf!

                    Kommentera


                    • #40
                      Fin gång på de betena.
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 245 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                      13 svar
                      2 926 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                      39 svar
                      3 283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      1 008 svar
                      153 816 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Test005
                      av Test005
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 055 svar
                      203 355 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X