Dålig kvalitet på manta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig kvalitet på manta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dålig kvalitet på manta?

Hej!

Har ganska nyligen börjat med "jerkfiske" och köpte lite nya drag i dagarna. Varav en manta. Dock blev jag måtligt besviken efter första turen då jag använde mantan ungefär en timma och i princip all klarlack har släppt på buken. Kan tilläggas att jag inte fick någon fisk heller, dvs den har inte blivit sönder tuggad eller så.
    Så min fråga är om det är bara att "köpa" att man fick ett måndags ex? eller är det vanligt förekommande att klarlacken släpper? Hur som helst tycker jag det känns ganska tråkigt för drag som kostar så pass mycket att inte kunna fiska en timma utan att det ser ut som skit.

Mvh

Kim

Ursprungligen postat av kelf Visa inlägg
    Hej!

Har ganska nyligen börjat med "jerkfiske" och köpte lite nya drag i dagarna. Varav en manta. Dock blev jag måtligt besviken efter första turen då jag använde mantan ungefär en timma och i princip all klarlack har släppt på buken. Kan tilläggas att jag inte fick någon fisk heller, dvs den har inte blivit sönder tuggad eller så.
    Så min fråga är om det är bara att "köpa" att man fick ett måndags ex? eller är det vanligt förekommande att klarlacken släpper? Hur som helst tycker jag det känns ganska tråkigt för drag som kostar så pass mycket att inte kunna fiska en timma utan att det ser ut som skit.

Mvh

Kim
    har oxå mantor där klarlacken släppt innan jag ens fått nåt hugg på dom!skitbete

Kommentera

har en manta shallow antog att den skulle flyta och gå precis under ytan.. den sjunker som en sten.. skit..

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
        har en manta shallow antog att den skulle flyta och gå precis under ytan.. den sjunker som en sten.. skit..
        Shallow ska inte flyta, man ska inte anta så mycket.

Kommentera

Här är dom olika versionerna:
          Saxat från pastikas
          River Run Manta
          The Manta's revolutionary patented design allows you to determine what speed, depth, and rhythm to fish with. You can also control the length of it's side to side glide action, which allows you to literally work the bait further to the right or to the left, so you can work around obstacles such as weeds and downed timber. Its forgiving design allows you to change your rhythm to help eliminate follows and stimulate more strikes. It is 8 inches and 3 1/4 ounces of super tough, virtually indestructible, solid plastic that casts like a bullet and works like a dream.
          Item 400-046 (8", 3 ¼ oz.)

River Run Manta Holoform
          Same great bait, but now in Holoform colors!
          Item 400-102 (8", 3 ¼ oz.)

River Run Manta Super Shallow
          The Manta's revolutionary patented design allows you to determine what speed, depth, and rhythm to fish with. You can also control the length of it's side to side glide action, which allows you to literally work the bait further to the right or to the left, so you can work around obstacles such as weeds and downed timber. Its forgiving design allows you to change your rhythm to help eliminate follows and stimulate more strikes. The Super Shallow model sinks at a rate of 6" per second. A great bait for calling monsters from shallow structure.
          Item 400-047 (8", 3 ¼ oz.)

River Run Surface Skimmer
          The Surface Skimmer is a neutrally buoyant Manta, allowing for more "hang time", the key for more hook-ups. Great for shallow structure and rivers.
          Item 400-100 (8", 2 ½ oz.)

Men jag håller med om att färgen och eller klarlacken inte är speciellt tuff..
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Tack för svaren. Då var man inte ensam om detta fenomen då

Men tror ni detär någon ide att gå tillbaka med betet? Någon som provat?
            Har kvittot kvar och är inte ens en vecka sedan jag köpte det. Eller är det hopplöst?

Om inte, är det någon som har tips på någon klarlack man kan använda? Läste att vissa kunde lösa upp den befintliga färgen, det vore ju ännu sämre

Kommentera

Klart du kan reklamera.
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Går nog att reklamera eller så fiskar du vidare med den, fisken bryr sig inte om klarlacken. Dom flesta av mina bättre beten är bara träflisor och grundfärg men fisken fortsätter hugga.

Kommentera

jaha då har man lärt sig något nytt.. kanske ska ge den en chans till då.. tänkte att den va sönder typ tog in vatten eller liknande.

Kommentera

Fiska hårt med den, Manta är ett solitt plastbete som ej tar in vatten ...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 924 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13