Shimano Speedmaster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Speedmaster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej

Någon som vet om Speedmaster 2009 är mer hållbar än tidigare modeller ?

Står och funderar på Beastmaster eller Speedmaster 8" - 15-40g.

Kan tänka mig att Speedmaster är skönare men jag vill ändå ha ett hållbart spö.

Hur skulle Ni resonera ?

Kommentera

Tycker också det verkar vara lite väl mkt problem med speedmaster. En kompis har ägt 3 st sånna nu varav 2 stycken har gått sönder. Det han har nu är dock årsm 2009 får se om det håller bättre då: Har själv ett Berkley Signa Trout kastvikt 3-13 gram och har landat öring på en bit över fyra kilo i forsande vatten utan problem. Så PutteK 7 fot funkar absolut till en 5 kilos gädda bara roligare med lite mer utmaning tycker jag iaf =)
      Senast ändrad av Troutfisher; 2009-07-22, 11:17.

Kommentera

Skulle vara roligt att veta om Ni som har Beastmaster har samma problem eller om det verkar vara ett mer hållbart spö....

Kommentera

Beastmaster är ju helt och hållet ett annat spö med annan uppbyggnad.
          Är ett spö där du kan dra och slita utan att det går av. Är samma typ som ett Ugly Stick.
          Den som sett Rex Hunt stå och pumpa hajar med klena spön förstår att det är liknande funtion.
          Använder mina vid abborr-trolling. Då risken för spöbrott nästan är obentligt.
          Speciellt när man mellan varven får gäddor på runt 7-8 kilo som bonusfisk vid trolling efter borre..
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Jag skulle vilja väcka den här tråden igen. Är det någon som vet om nya speedmaster går av lika lätt som den gamla uppenbarligen gjorde?

Kommentera

Ursprungligen postat av Phisherman Visa inlägg
              Jag skulle vilja väcka den här tråden igen. Är det någon som vet om nya speedmaster går av lika lätt som den gamla uppenbarligen gjorde?
              Det skulle jag också vilja veta...

Kommentera

Då provar vi och sparka i gång tråden igen , Jag funderar på ett speedmaster spö och undrar om det är någon som har problem med dom nya serierna eller har dom blivit bättre eller ska jag kika på något annat spö?

Kommentera

Jag köpte ett i okt förra året och är helnöjd - riktigt skönt spö, som än så länge håller mkt bra. Har iof inte fått några bestar med det, men en hel del rediga bottennapp

Kommentera

ok, tack för svaret. Det är ju ändå ett ganska dyrt spö så man vill ju inte köpa grisen i säcken. Men man har ju garanti på dom så det lutar nog åt ett sånt spö tror jag.

Kommentera

Det som är lustigt är att när ett spös benägenhet att gå av kommer på tal är det ytterst sällan någon nämner vikten av att vara försiktig med prylarna... Visst är vissa spön känsligare än andra, men så länge man ger fan i att lägga dem på marken, belasta för mkt vid bottennapp, sopa in dem i trägrenar när man ska kasta, leka lyftkran vid landning av fisk, trampa på dem, hålla dem mot båtrelingar, lägga så att de välter mot klippor, osv... listan kan göras hur lång som helst, det jag vill komma fram till är att en klinga i kolfiber ska helst aldrig ha kontakt med någonting, eller böjas mer än 90 grader då lovar jag att det går bra 999 gånger av 1000, för övrigt tycker jag Speedmaster är kanonfina spön

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 615 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13