Spricker lacken På era Hell tail. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spricker lacken På era Hell tail.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spricker lacken På era Hell tail.

Tidigare i höstas var ja införskaffa lite nya Ht .

Såg att dom va omgjorda jämfört med med mina gamla . Nya Bättre fjäderingar den gamla Rosta fortare än en Opel kadett efter 10 min fiske i edsviken.
    Så det där med lacken som ja inte tyckte va godkänd på dom gamla.
    Dom nya har ett tjockare lager Poxylack ser det ut som.
    Visa den för en polare som jobbar med träbeten, han blev inte imponerad . Den kommer spricka å då kan du skala den som en banan sa han.
    Å nu har ja fått 2 gäddor å vad ser ja en spricka på 2 cm . Märken efter tänder kan man ju köpa men lacken ska ju inte spricka.
    Se på Rapala träwobler håller ju för allt .
    Det är ju bra bete annars synd att dom inte håller bättre.

/Fredrik
    Senast ändrad av jerklimpan; 2007-11-11, 19:03.

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
    Tidigare i höstas var ja införskaffa lite nya Ht .

Såg att dom va omgjorda jämfört med med mina gamla . Nya Bättre fjäderingar den gamla Rosta fortare än en Opel kadett efter 10 min fiske i edsviken.
    Så det där med lacken som ja inte tyckte va godkänd på dom gamla.
    Dom nya har ett tjockare lager Poxylack ser det ut som.
    Visa den för en polare som jobbar med träbeten, han blev inte imponerad . Den kommer spricka å då kan du skala den som en banan sa han.
    Å nu har ja fått 2 gäddor å vad ser ja en spricka på 2 cm . Märken efter tänder kan man ju köpa men lacken ska ju inte spricka.
    Se på Rapala träwobler håller ju för allt .
    Det är ju bra bete annars synd att dom inte håller bättre.

/Fredrik

Lyfter denna tråd, måste vara fler som har samma problem med helltailen!! har lagt in samma fråga under betestillverkning
    pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Ha inte hänt mig på de nya, men de gamla hade jag mycket problem med lacken sprack och tyngderna hade en tendens att krypa ur.. men nu har ju kjelle tagit over lackningen av dem, vilket har betytt ett klart lyft vad det gäller kvaliteen..
      I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
        Ha inte hänt mig på de nya, men de gamla hade jag mycket problem med lacken sprack och tyngderna hade en tendens att krypa ur.. men nu har ju kjelle tagit over lackningen av dem, vilket har betytt ett klart lyft vad det gäller kvaliteen..
        Kan tyvärr inte hålla med, min kjellelackade HT har legat i ett halvår nu efter bara 2 turer så pajjade lacken

Kommentera

Har inte haft några problem med mina, är väl inte så jättemycket användna men en av dom har kanske 20 pikes på sitt samvete iaf. Men som sagt har inte haft några problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Askungen Visa inlägg
            Har inte haft några problem med mina, är väl inte så jättemycket användna men en av dom har kanske 20 pikes på sitt samvete iaf. Men som sagt har inte haft några problem.
            Har stora problem med mina helltails, men också salmos fatso och nästan alla träbeten från ab blir helt träfärgade efter ett par gäddor, Dock så fångar dom fortfarnade fisk men tycker att man kan ställa vissa krav på drag för över 200. Är det någon som har tips på hur man undviker problemet så får den gärna dela med sig utav erfarenheterna
            Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

Fiskaren2 hur menar du? ( nästan alla träbeten från ab blir helt träfärgade efter ett par gäddor)
              Menar du att all lack har släppt på dem som du har provat och hur många olika modeller har du testat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskaren2 Visa inlägg
                Har stora problem med mina helltails, men också salmos fatso och nästan alla träbeten från ab blir helt träfärgade efter ett par gäddor, Dock så fångar dom fortfarnade fisk men tycker att man kan ställa vissa krav på drag för över 200. Är det någon som har tips på hur man undviker problemet så får den gärna dela med sig utav erfarenheterna
                Måste också reagera på ditt uttalande. Att Fatsona blir skadade beror på att det är någon form av skumbete, gäddorna spräcker den hårda lacken ibland. Det tror jag är svårt att göra nåt åt.

Men att "nästan alla träbeten från ab" skulle bli trärena efter ett par gäddor måste vara en av de värre överdrifterna på länge. Mina beten därifrån som fångat mycket gädda är inte ens i närheten av trärena. Visst kan det bli bitmärken, men det brukar jag lägga i med lite snabbepoxy när jag kommer hem så att inte betena suger en massa vatten.
                Senast ändrad av KG?; 2008-05-16, 18:33. Anledning: Stavfel

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av pripps blå Visa inlägg
                    Gå och lägg dig. Ämnet handlar väl om träbeten som spricker?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 222 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13