Laga nyare Bulldawg... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laga nyare Bulldawg...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laga nyare Bulldawg...

Har en Bulldawg som har fått en reva i svansen. Försökte värma ihop den men det ville sig inte riktigt. Den ser ut och känns som den är tillverkad av det gamla gummit (till skillnad från en annan jag har där gummit känns betydligt mer plastigt).
    Hur gör ni när ni värmer ihop svansarna? Och går det att laga bullen som är gjord i den nyare "plasten" också?

Ja, jag har sökt men inte hittat info om just detta...
    pete22

Ursprungligen postat av pete22 Visa inlägg
    Har en Bulldawg som har fått en reva i svansen. Försökte värma ihop den men det ville sig inte riktigt. Den ser ut och känns som den är tillverkad av det gamla gummit (till skillnad från en annan jag har där gummit känns betydligt mer plastigt).
    Hur gör ni när ni värmer ihop svansarna? Och går det att laga bullen som är gjord i den nyare "plasten" också?

Ja, jag har sökt men inte hittat info om just detta...

Den typen av skador går bra att laga med superlim. Jag använder ett som heter Loctite super attack. Limfogen blir förvånansvärt stark..

Kommentera

Jag fick höra om en grymt bra lagningsteknik.
      Ta en mattkniv eller en vanlig kniv,värm den med en tändare,stoppa ner den i skåren och presse skadan mot kvien och dra sagta bort kniven.
      Funkade sjukt bra när jag har testat !

Annars går de att elda och lite snabblim men blir absolut inte lika bra som med kniven.
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
        Ta en mattkniv eller en vanlig kniv,värm den med en tändare,stoppa ner den i skåren och presse skadan mot kvien och dra sagta bort kniven.

Annars går de att elda och lite snabblim men blir absolut inte lika bra som med kniven.
        Har testat det som jimmie skrev ovan och det fungerar faktiskt bra bara kniven är tillräckligt varm. Sedan fugerar även Smältlim som man matar in i en pistol.. Ett vanligt problem jag haft är att jag inte fått båda delarna av det som skall smältas ihop att riktigt smälta utan det blivit lite mindre på den ena sidan och det har försvagat allt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg

Blir att testa !

Kommentera

Det går bra att elda ihop nya bulldawgs också, men man får värma lite mer. Lägg svansen på ett plant underlag och elda på ordentligt, enklast med en tändare med framåtriktad eldstråle (sk minisvets) så att plasten blir rinnig. Låt det svalna och det är som nytt, fast kanske lite sotigare.

Kommentera

Går utmärkt så som KG? skrev med men om de inte sitter allt för bra så testa elda lite högre upp så de rinner ner och över skåran,då sitter de som berget.
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

lödpistol dra isär betet vid sprickan värm tills du ser att det smälter pressa ihop låt kallna

Kommentera

Man kan og bruke gamle softplastics som lim. Dryppe noen dråper av en hale fra en curley tail inn i såret og pressa i hop.
                  Pianostål som man varmer opp er fint å bruke på mindre sår man ikke får inn en kniv.
                  Hawg Seeker Tackle limet sies å være bra, men det suger tomtk*k. Smeltning av noe slag er det eneste som funkar.

Michael
                  'dawg, mans best friend!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  272 920 visningar
                  0 gillar