måste var mangeboy !!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Överskattad betessnidare?
Collapse
X
-
Jag är sämst iallafall, men kanske inte så överskattad
Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
De pallar mer gäddor än t e x en cobb (iaf de cobb som jag har haft i min ägo)Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggAbsolut inte av mig heller.
Färgerna är sjukt fina men om han hade Etex så hade jag köpt beten av honom vilket jag inte kommer göra nu.
Sedan kan jag tycka att det är märkligt att du ratar ett bete pga av finishen på lacken.Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
Håller med Brunte, cobb verkar vara riktigt känsliga för det mesta. Kör man båtlack kan man ju doppa betena när de börjar se härjade, utan att behöva använda torkhjul m.m. Att Jaraal dessutom tagit ett beslut att inte använda e-tex p.g.a. dess miljöpåverkan tycker jag är värt en
Jag ska nog snida lite i vinter med, står i valet o kvalet...det lutar åt båtlack.gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Jag gillar inte betet när de inte sitter Etex på ,har ju givetvis sett betena live och i vattnet.Nog pratat om de.Ursprungligen postat av Brunte Visa inläggDe pallar mer gäddor än t e x en cobb (iaf de cobb som jag har haft i min ägo)
Sedan kan jag tycka att det är märkligt att du ratar ett bete pga av finishen på lacken.Senast ändrad av Jimmiee; 2007-11-30, 11:28.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ja ja, luften är fri.Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggJag gillar inte betet när de inte sitter Etex på ,har ju givetvis sett betena live och i vattnet.Nog pratat om de.Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
Tänkte bara kommentera detta med hållbarheten på ett bete mm. Tror att det är lite "made in taiwan" över det hela. DVS att man drar ner lite på hållbarhet, i detta fall val av material och lack för att produkten ska kunna krängas till ett bra pris. Om vi tar rapala som exempel. Vad skulle deras beten kosta om dom "spetsade" till dom lite? Betet måste väl gå sönder någon gång så att kunden blir tvungen att köpa ett nytt, vilket är ett måste om ett företag idag skall gå runt.
Man kan kanske säga att det finns 2 världar av beten. Lite mer svensson (som köper lite billigare beten) och den totala fiskenörden (som köper det dyraste och finaste). Självklart kan man vara en fisketok och bara köpa billiga beten också, men detta är ju bara ett sätt att förklara. Och ärliga talat, vad kan man begära av ett bete för typ 100-200 spänn. Om det sedan börjar kosta 300-600 så är det klart att folk blir putta om betet inte har bra lack mm. Själv så gillar jag beten som är lite tuggade, känns som lite status på något sätt. Jag kan dra gädda, du ser väl det på mina beten
Det enda betet som jag har haft problem med är Conrad. Färgen ryker all världens väg och den tar till slut in vatten. Men så är det en billigare kopia av en bomber också, vilket gör det hela fullt acceptabelt eftersom den verkligen fångar fisk.
Ber om ursäkt för att jag gled iväg lite från ämnet och styr nu då fören rätt. Jag förstår faktiskt inte varför denna tråd finns. Har svårt att se hur någon kan vara överreklamerad när man gör sina beten SJÄLV med fantasi, eget tycke med mera. Om sedan betet tar fisk och kanske stor fisk så kan jag bara lyfta på hatten och visa min beundran. Sedan så varierar ju alltid gång, hållbarhet mm från bete till bete, det är ju det som är skillnad mellan handgjort och ett massproducerat bete. Så snida på och exprimentera upp storgäddan nu!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Motvind Visa inläggSå snida på och exprimentera upp storgäddan nu!
Eller storöringen......
.................................................. ......................
:popcorn
Kommentera
-
Vad menas ???
Du måste formulera dig bättre. Finns två sätt att läsa den meningen du skrivit.Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggjag har köpt två jerks av jaraal, målade förhand "monsterjerk"
måste säga att överskattad är han defenitivt inte mycket välgjorda !
1. Måste säga att överskattad är han defenitivt. Inte mycket välgjorda!
2 Måste säga att överskattad är han defenitivt inte. Mycket välgjorda!
Edit: Punkten kan ju ersättas med en kommatering fast det återstår fortfarande fårgetecken kring vad du syftar till i ditt inlägg.
/Med vänliga hälsningar Storfiskaren
The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
Klickbara länkar följer nedan
Nattplockad mask
Gädda äter Sissy
Abborre vs mask
Abborre vs mört
Måånga gäddor samlade vid betet
Gädda äter gädda
Spännande fiskemetod efter gädda
FS SPARADE TRÅD
Laxhugg!
Kommentera
-
Kunde inte ha sagt de bättre själv!Ursprungligen postat av JohanPiers Visa inläggEller storöringen......
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 895 visningar