Överskattad betessnidare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överskattad betessnidare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Överskattad betessnidare?

Vem är då Sveriges mest överskattade betessnidare???

Hick, julfest på g.

Svårt att säga men jag gillar inte Jaraals beten så mycket pga att han inte har någon ordentlig lack som Etex.
    Färgerna är kanoners !
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Har två Jaraal-beten, ingen av dessa har riktigt fått chansen! Båda hade mycket bra gång men gick lite för djupt vid testtillfället som då var på grunt vatten, det är det enda jag minns från provfisket! Men... Var har jag lagt dem, måste nog prova dem igen? Har vid flera tillfälle fått en deja vu-upplevelse att, du måste prova detta bete igen, igen, igen... Tack Jimmiee för att du fick mig upplyst igen!

/MT

Kommentera

Helt ärligt, har många av er inte blivit besvikna över gången på dyra hemsnidade svenska beten (framförallt variationen mellan exakt samma bete i grunden) eller har lacken mm slitits bort efter bara någon gädda?

Är inte sponsrad av någon plastbetestillverkare (maybe), lyfter bara frågan helt seriöst om än lite onyktert!

/MT

Kommentera

Tänkte just på att många drag kanske ser bra ut, men går skit och håller dåligt.
          Dyra är dom ju också.
          Och angående Jaraals drag så går det ju faktiskt att e-texa själv.
          Mina drag ska hårdköras före försäljning, funderar faktiskt på att ge bort några drag till utvalda testare innan.

Sån är jag
          www.stampelures.se

Kommentera

Tycker att betens hållbarhet först skall bedömas efter att minst 40-50 gäddor fött sätta tänderna i dem. Först då kan jag i allafall säga om betet håller för tuffa tag. En Tomic håller i snitt bara 20 gäddor innan färgen börjar bli sliten. En Rapala kan vara helt förstörd efter några få gäddor. Fram med bättre beten som håller vad priset är.

Ni har helt rätt att många blir besvikna, vi sportfiskare borde kräva att vobbler håller bättre.

MVH
            Yabben

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
              Helt ärligt, har många av er inte blivit besvikna över gången på dyra hemsnidade svenska beten (framförallt variationen mellan exakt samma bete i grunden) eller har lacken mm slitits bort efter bara någon gädda?

Är inte sponsrad av någon plastbetestillverkare (maybe), lyfter bara frågan helt seriöst om än lite onyktert!

/MT

Har köpt ett bete som hade mjuk lack. Vet inte om jag tycker att tillverkaren är överskattad för det.

Kommentera

NEO, kritik föder utveckling och perfektion! Ser egentligen inget negativt i mitt inlägg och det är inte skrivet för att ge dåliga vibbar till våra svenska betestillverkare, bara lite eftertanke till all positiv kritik. Tillbaka till julmaten!

Kommentera

Ursprungligen postat av Yabben Visa inlägg
                  Tycker att betens hållbarhet först skall bedömas efter att minst 40-50 gäddor fött sätta tänderna i dem. Först då kan jag i allafall säga om betet håller för tuffa tag. En Tomic håller i snitt bara 20 gäddor innan färgen börjar bli sliten. En Rapala kan vara helt förstörd efter några få gäddor. Fram med bättre beten som håller vad priset är.

Ni har helt rätt att många blir besvikna, vi sportfiskare borde kräva att vobbler håller bättre.

MVH
                  Yabben
                  Inte för att låta spydig men 40-50 gäddor ??? då får det bli ett i metall.
                  Eller möjligtvis ABU Hi-Lo
                  Många amerikanska handgjorda beten har spruckit som FS jerken, samt att nosöglan har lossnat.
                  www.stampelures.se

Kommentera

Absolut inte av mig heller.
                    Färgerna är sjukt fina men om han hade Etex så hade jag köpt beten av honom vilket jag inte kommer göra nu.
                    Keep talking about me, You are just making me famous..
                    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 250 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist