Spö till Gäddtrolling ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö till Gäddtrolling ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är också mycket nöjd med mina BFT Predator. Bara att slå till.

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
      Nu skall utrustningen uppdateras inför sommartrollingen , men jag vet inte riktigt vilka spön jag skall köpa. Kom gärna med tipps på sköna spön som ligger mellan 7-9 fot. De får inte vara för styva då jag tycker att de lossnar från krokfästet så lätt då.
      Kom igen nu alla crankbaitsfanatiker ! Även Kjelle Lundberg får uttrycka sig i denna tråd , då jag hört han älskar trolling.
      Hej Pasi; Helst fångar jag mina gäddor vid spinnfiske! Det är en helt annan känsla att fånga en riktigt stor gädda på kast jämfört med trolling. Skulle jag någon gång "få ett återfall" och få för mig att trolla med två spön efter riktigt grov gädda, då plockar jag fram mina 10-fots Shakespeare Ugly Stik Tiger BWD220010 "Sinappia". Idag heter de BWD3210 Ugly Stik Gold Tiger är 10 fot, linklassade 20-50 lb, väger 525 gram och har 7 års fabriksgaranti. Det finns inga andra spön som kommer i närheten när det gäller känsla och trygghet att drilla grov fisk, kvalitet, styrka och livslängd.
      Go for the Ugly Stiks!
      Old Firehand

Kommentera

Som jag skrev tidigare är jag inte intresserad av 10 fots spön och jag skall inte ha de till spinn, där har jag redan spön !

Kommentera

Som jag skrev tidigare är jag inte intresserad av 10 fots spön och jag skall inte ha de till spinn, där har jag redan spön !
          Hej igen Pasi 75; Ursäkta om jag skriver otydligt! Shakespeare BWD3210 Ugly Stik Gold Tiger är absolut inga spinnspön utan rena trollingspön som ofta används även som Dipsy Diverspön. Det är för mig bättre att trolla med 10-fots trollingspön än 9-fots eftersom jag då får vardera spötoppen en fot (3 dm) längre ut från båten vid "flat-trolling". Jag täcker större yta och riskerar mindre trassel med långa trollingspön. Gå in på www.shakespeare-fishing.com och hitta dina fiskevänner för livet.
          Old Firehand
          Senast ändrad av Old Firehand; 2007-12-06, 16:30.

Kommentera

slår också ett slag för mina BFT predator Trolling, grymt trevliga spön som inte gjort mig besviken en endaste sekund.

Kommentera

Nu skall utrustningen uppdateras inför sommartrollingen , men jag vet inte riktigt vilka spön jag skall köpa. Kom gärna med tipps på sköna spön som ligger mellan 7-9 fot. De får inte vara för styva då jag tycker att de lossnar från krokfästet så lätt då.
              Kom igen nu alla crankbaitsfanatiker ! Även Kjelle Lundberg får uttrycka sig i denna tråd , då jag hört han älskar trolling.
              Kör BFT Predator spöna både till gädd och göstrollingen - säger som Ewerflow... har aldrig haft anledning att klaga?

Kommentera

Kör med BFT Predator =) Spön är sköna å kanonbra till Gädda & Gös,som jag kör med dom till trolling!!

Kommentera

Även jag är på jakt efter spön till gäddtrolling. Det verkar som om många är nöjda med BFT Predator trolling-spöna. Var har ni köpt dem?

Kommentera

Jag undrar också om de verkligen finns kvar på marknaden ?

Kommentera

Jag undrar också om de verkligen finns kvar på marknaden ?

http://www.sportfiskecenter.nu/ verkar ha.

Klicka på trolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      277 110 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist