Gruff draget?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gruff draget?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gruff draget?!

Någon som känner till eller har erfarenhet av detta drag http://www.dragformar.se/forum/index.php?topic=22.0 http://www.dragformar.se/forum/index.php?topic=15.0 ??

Fick tips om det av en bekant och ser att det säljs på några butiker men har aldrig hört något om det så hoppas på att någon FS medlem är bättre uppdaterad än mig i ämnet

Gruff görs av Kjell Bohlin i Gävle. Han finns representerad på http://www.swedishlures.com/
    Har själv inte testat draget, så kan inte uttala mig om det. Har ett par bekanta som fiskar med Gruff ibland och har fått några öringar på dem. Har för mig att dom går ganska ytligt, men det finns säkert någon som testat det och kan utala sig mer om det.
    Finns på flyfisherman i jakobsberg och på sportfiskeboden i Täby vad jag vet.

Kanske inte var så mycket hjälp egentligen..
    Senast ändrad av JohanPiers; 2007-12-11, 14:46.
    .................................................. ......................
    :popcorn

Kommentera

Jag har bara goda erfarenheter av Gruffdraget. Bra gång i vattnet och relativt lättkastad. Har gett mig fisk i höst vilket jag inte kan säga om många andra drag.... men det är iofs en annan historia.

Kommentera

Är det någon som köpt formar och gjutit själv? är sugen och testa skulle gärna höra lite feedback först!

Kommentera

har 16 g + 21g ! blir väldigt bra drag av dom så formarna går att rek! har gjort ca 20 st av dom bägge och formarna ser bra ut fortfarande! 16 g har jag haft bra fiske på! dom funkar på gädda oxå men efter en gädda så blir det mycke glitter i vattnet

Kommentera

jag bor intill kjell som tillverkar dessa drag,grym finnisch o gång på dragen,hörde någon nämna att dom går ytligt,det är väl så att öringen fiskar man ju grunt max 2, 3 meters djup,annars snackar vi trolling efter öring,o har fiskat mycket öring så kan väl med all säkerhet säga att öringen stiger gärna o nyper i om den väl är ute efter föda.jag rekomenderar varmt kjells drag,vill man endå få dom att fiska djupare så går det nog prata till sig om det med kjell så tynger han nog dom mer för just den beställaren,mvh ronny.

Kommentera

gruff

hej,jag har varit hos kjelle o blivit lärd att göra gruffdrag,enkelt när du fått lära dig av kjell,skittrevlig kille o dragen levererar verkligen,o det bäste är om man kastar bort ett drag så vad gör det,man kan ju göra 10 nya dan därefter,trixar lite o undrar med kjelle att tillverka gruff till älvkarleby,jag är övertygad att dom kommer funka även i älv,utan bly.jag rekomendrear dom som e nyfiken att plinga kjelle.ronny.

Kommentera

Gruff

Jag har köpt två formar av klell xl och L vill verkligen rekomendera dom som vill göra egna. xl funkar kanonbra här på gotland även large funkar fint men jag föredrar xl pga lite längra kast och att den går grundare än large

Kommentera

Vad kostar en form ungefär?
                  Funderar på att prova att tillverka egna drag
                  [FONT="Impact"]Mvh:
                  /Johan[/FONT]

Kommentera

Hej Johan/Knorren!
                    Nu kan du se priset på mina formar på www.dragformar.se
                    Jag ska försöka lägga in en bild på dem i veckan. Annars så kan jag maila en till dig.
                    // Kjell

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 232 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist