hjälp med daiwa viento - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp med daiwa viento

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hjälp med daiwa viento

Skruvade isär min daiwa viento nu idag för att göra service på den var noga med att lägga alla delar så att jag kunde få ihop den igen avände även en guide från tackletour visserligen på en daiwa sol men de var rätt lika på bilderna iaf.

nu till problemet, när jag frikopplar rullen med tumtagenten och bröjar veva så slår den liksom inte tillbaka alltså spolen snurrar inte sen låte det som att det är knarr på när jag vevar är nog nått med slirbromsen då det låter som när den klickar fast hela tiden då. spolen snurrar om jag drar tillbaka tumtangenten manuellt.vad kan jag ha satt fel? nån som varit med om samma problem, tacksam för svar...

Jag har aldrig skruvat isär någon Daiwa, men som det låter på din beskrivning så tror jag att du vänt spärrhjulet upp-och-ned.

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
      Jag har aldrig skruvat isär någon Daiwa, men som det låter på din beskrivning så tror jag att du vänt spärrhjulet upp-och-ned.
      vad är spärrhjulet? hur ser det ut?

Kommentera

Spärrhjulet brukar sitta nederst på vevaxeln. Det är en tandad bricka där tänderna är vinklade åt ena hållet. Dessa tänder ska ta tag i frikopplingsarmen när spoldrivningen kopplas in. Vänder man denna bricka åt fel håll så greppar den inte tag i frikopplingsarmen och istället hör man ett klickande ljud när tänderna "touchar" i frikopplingsarmen.

Kommentera

aha, ja det kan nog stämma tänkte inte på det, brukar göra samma sak med skivfräsarna på jobbet....

får skruva isär den igen, lite jobbigt att det är den innersta brickan, tyckte jag var så nogrann med allt, men nu vet jag ju till nästa gång iaf.

tackar för snabbt svar skriver igen om det inte skulle funka

Kommentera

skurvade isär den ikväll och vände på den dära brickan med taggarna på och nu funkar den, tackar för hjälpen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            277 110 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13