Bull Dawg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bull Dawg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hur är Savage Gears Alien?
    Så finns Demon och Boxer också!
    Någon som vet något om dem?
    Vilken spölängd rekomderas?
    Styvt spö för att kroka bättre?
    Har hittat ett 7"6´ till 180gram.
    Det torde klara BD Magnum fint.
    Det kanske är kortare spö för bättre krokning som gäller!?
    Det är då jag funderar på att gäddan biter så hårt i gummit så at betet inte glider i käften och därför inte krokar vid mothugget!!!!

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av seolahan Visa inlägg
      Hur är Savage Gears Alien?
      Så finns Demon och Boxer också!
      Någon som vet något om dem?
      Vilken spölängd rekomderas?
      Styvt spö för att kroka bättre?
      Har hittat ett 7"6´ till 180gram.
      Det torde klara BD Magnum fint.
      Det kanske är kortare spö för bättre krokning som gäller!?
      Det är då jag funderar på att gäddan biter så hårt i gummit så at betet inte glider i käften och därför inte krokar vid mothugget!!!!
      Magnum bd väger runt 225g så du borde nog leta upp ett lite kraftigare spö såvida det inte är nått jenkar spö då dom kan ha lite skeva viktangivelser. Ålen och curly sue är väll dom kopior som är bäst (curly sue är kanske bättre än orginalet?) Deamon och boxer rasar sönder på tog för lätt.

      Kommentera


      • #13
        Jag kör med ett Lamiglas LGMXH70.
        Klarar utan problem att slänga BD magnum med mer....
        Kast vikt på 220g eller 8oz.
        för den som kör med beten runt 100 gram sat BD magnum/regular kan ja nog säga att LGMH70 med kast vikt 170gram eller 6oz lämpar sig bäst.

        själv använder jag mycket beten på mellan 120-200 gram +, därför har jag valt 8oz spöt.

        Kommentera


        • #14
          Den skrivs ut till 170g, både shallow och vamlig!!!
          Kan du rekomdera en spölängd UBEROLA???
          Kollat St Croix i olika models!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
            Ska man hänga på ett päronsänke då lr ?
            Alternativt om Du klämmer fast en bit wire mellan buköglorna. På wiren klämmer Du sedan fast 2-3 stycken AAA blyhagel..
            Hälleflundrafiskare

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av seolahan Visa inlägg
              Den skrivs ut till 170g, både shallow och vamlig!!!
              Kan du rekomdera en spölängd UBEROLA???
              Kollat St Croix i olika models!
              Vanliga väger 225g sist jag kollade och shallow väger bara några gram mindre beroende lite på gummiblandning. Längden stämmer inte heller dirket den ska va 12 tum men var fan får man frma den längden? Inte från nos till början på svansenen och inte från nos till svanstipp? Skumt det där. 7 till 8 fot känns klockrent. Polaren fiskar med ett PM76HF och det fungerar utmärkt till magnum bd trotts att det "bara" är klassat till 6oz. Själv kör jag med Pm79***hf till mina magnum och super magnum. Men ska man inte fiska dom riktigt stora betena är 6oz spöett nog ett bättre val med sin lite mer humana klinga.

              Kommentera


              • #17
                79:an du kör med verkar vara för beten jag aldrig kommer svinga!
                8-20oz är verkligen heavy! i klass med Lemmy!!!
                Siktar in mig på ett PM76HF då!!!
                Tack UBER!

                Kommentera


                • #18
                  En bra sak med att modda är att gummit slits mindre med utanpåliggande krokar. Krokningsegenskaper har jag egentligen ingen uppfattning om det ena eller nadra är bättre. Men för egen del tycker jag det funkar bra med originalriggningen. Det finns något vackert med att limma och smälta sina bullar...Testa och se vad du själv gillar.
                  Allt är mört som glimmar!

                  Kommentera


                  • #19
                    Vart finns den köpa? Har kollat överallt men hittar icke..

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av FortuN Visa inlägg
                      Vart finns den köpa? Har kollat överallt men hittar icke..

                      Den finns i mängder på www.attitudebaits.com. För tillfället ligger dock hemsidan nere.

                      //Stefan
                      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.


                      ´til things are brighter, I´m the man in black

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 953 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                      13 svar
                      2 925 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                      39 svar
                      3 282 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      1 008 svar
                      153 698 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Test005
                      av Test005
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 055 svar
                      203 314 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X