Underhållande
Får hålla med att tråden verkligen är underhållande.... själv undrar jag vad är det igentligen som gör att vuxna ( vissa av oss i alla fall) , balanserade män blir så känslomässigt engagerade i vilka preferenser vi har gällande spö. Ett fiskespö oavsett användningsområde är mycket fråga om känsla, en känsla är svår att beskriva och framför allt är den olika, Det finns helt enkelt vissa som gillar CWC vissa gillar BD några andra Prologic osv. Vissa vill köra med styva jerkspön modell kvastskaft andra vill ha mer närkontakt med fisken vid drillning ungefär som när man flugfiskar båda varianterna har sina för/nackdelar vid krokning/drillning osv. Jag råder dom som försöker förstå vad som är bäst på marknaden baserat på denna tråd som är ganska urflippadd att helt enkelt inte bry sig om vad som skrivs här utan att helt enkelt åka till en välsorterad butik och känna in vad som är bäst just för dig. Dom starka känslo yttringarna kan ju bero på att det finns kommersiella intressen resten får ni lista ut själv. Själv kör jag fiskeguidning och är sponsrad av BD och är därmed part i målet. Vissa spön är helt underbara vissa spön så väljer jag andra fabrikat för att det passar mig bättre. Det som är intressant är, att pratar man med BD så har man stor respekt för CWC och tycker att dom gör riktigt bra grejer omvänt då jag har haft en del kontakt med ägaren på CWC så säger han bara gott om BD och tycker att deras Esox Lucius serie ser riktigt intressant ut. Kontentan får väl här bli att kunden vet bäst och alltid har rätt oavsett vad handlare , gädd orakel och övriga tycker.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BROMANoDELL Jerkspö
Collapse
X
-
Inte om det är i ett stycke.Ursprungligen postat av osynlig_fisk Visa inläggEndelat. Det heter väl ända tvådelat.
Lämna en kommentar:
-
Givetvis ser det ut som ett odelat spö..Alltså ett spö som är byggt i ett stycke....Men hallå!!!!Ursprungligen postat av Rudan Visa inläggHur ser ett endelat spö ut.....??
//Stefan
Lämna en kommentar:
-
Tycker tråden nu fick bra relevans! Först och fränmst Jens inte meningen du skall se det på det sättet angående påhopp..
Men det blir aningen lustigt när du hela tiden lindar in saker och ting. Som tex det jag skrev om erfarenhet angående jerkpåkar mm. Det vore ju konstigt om du hade bättre koll om mig där historiska fakta, jag har koll ¨på sådant och trots jag inte jobbar med fiske så är och har jag varit närvarande inom det mesta gällande Jerkbaitvågen. Du får gärna kalla det skryt med det är dock ett faktum.
Om du vill ha sjyssta spön med EVA så har Lundgrens riktigt bra grejor.
Sen har jag retat mig på att du som kan branchen borde ha bättre koll på vad som finns och inte finns.
Det finns så mycket bra där ut och sådant som är testat av bra fiskare. Jenkarna har en bra grej, om grejorna inte håller måttet så försvinner produkterna direkt. Jag är glad att du är nöjd med ditt spö. Men jag skall gratis se till att du får ett spö som är bättre. Men då får du inte dribbla med viktangivelser mm som du gjort gällande BD. Ta det som en utamning jag ordnar ett soö till dig som är tvådelat som du efter lite fiske får tycka till om?
Lämna en kommentar:
-
Snacka om underhållande tråd,nybörjare som tror dom vet nått om spön bara för att de kränger fiskegrejer hahahaa.Fiskesnack har blivit riktigt underhållande
Lämna en kommentar:
-
St. Croix har även ett tvådelat Triumph (999 :- på lundgrens). Har för mig att det var rätt styvt.
Innan jag köpte mitt första St. Croix-spö hade jag två olika CWC-spön. Mina första reaktion när jag testade St. Croix-spöt var: WOW! Vilken känsla! Till ett lägre pris! St. Croix har det där trycket i klingan som många andra tillverkar inte har, om du frågar mig.
Riktigt vad större delen av mitt inlägg har att göra med tråden vet jag inte. Men å andra sidan, hur många inlägg har det?
Lämna en kommentar:
-
med mitt 6.8 fots spö kastar jag allt från 40 gr beten Apell decoy jr upp til o med 140 gr smuttley cobbs
utan minsta problem ha jerkat sedan 2002 och börjar kunna lite om beten spön
men jämfört med många i tråden så är jag rena rama nybörjaren så är det bara
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 416 visningar