BFT´s Titanium tafs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT´s Titanium tafs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av dillinja Visa inlägg
    Vilken tafs menar ni, den stela eller 7-stranden? Köpte 7-strand titaniumtafs på Lundgrens med brottstyrka 60 lbs, har fiskat med det sen i höstas och är riktigt nöjd med den.

http://tinyurl.com/yw8mtz
    Jag menar den styva iaf....

Kommentera

jag har hört ryktesvägen, märk väl ryktesvägen att cwc ej har ren titan i sina tafsar, men det är det i lundgrens.. har tyckt att lundgrens funkar bättre(hålls rakare längre), men det kan vara ren inbillning.. e det ngn som vet ngt om saken?
      I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Om frågan gällde tafsmtrl på spole så bör det varit den mjuka titantafsen. Har haft lite material liggandes och testat tafstillverkning med och den är sjukt svår att få fast med slimcrimps och vanlig tång. Sedan angående CWC och Lungrens tafsar så har jag svårt att tro att någon är ren titan, men de är bra och håller länge. Skulle gissa dessutom att BOA och tothproof är samma mtrl men den senare finns i grövre dimension.

Kommentera

Jag menar den mjuka titantafsen.

Jag tycker den funkar kanon till vanligt spinnfiske, dock så skulle jag önska att den var något längre. Skulle vilja få tag i motsvarande material som funkar bra att montera med wirelås, så att man slipper köpa lösa tafsar för 80-90 :-

Spontant så känns Lundgrens Titaniumwire 7-strand som nå´t som skulle kunna funka. Går denna att montera med wirelås?

/Danne

Kommentera

Spontant tror inte jag att det är ren titan i någon av dessa tafsar. Eftersom titan är såpass dyrt att ingen skulle vilja betala det en ren titantafs hade kostat...

Kommentera

Tycker det känns rätt oviktigt om det är titan eller ej i tafsen. Bara den uppfyller de krav som man kan ställa på ett tafsmaterial så spelar det väl mindre roll vad den är tillverkad av.

Kommentera

Lyfter denna tråd!

Hade tänkt tillverka egna jerktafsar av Titanium toorth proof 100lb, men var får jag tag i bra beteslås samt kullagerlekande som oxo de pallar 100lb eller mer? Jag vet att detta är relativt grova grejjer men jag är så innerligt trött på att lägga 80:- på tafsar som man kan göra bättre och billigare själv! Jag vill alltså konstruera sådana tafsar som man köper av CWC.. sorry!
                • Rekommenderad storlek på lekande?
                • Beteslås?
                • Problem att kombinera titan och vanligt rostfritt, anod & ka. osv...? Något man ska undvika?
                • Krympslang över det översta knuten?

Vore oxo fint om någon hade lust att posta ett par bilder?

Ps. hittade en länk nu till finafisken, men jag låter inlägget vara kvar ändå!
                Senast ändrad av Grävlingen; 2008-03-21, 09:09.
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                  Lyfter denna tråd!

Hade tänkt tillverka egna jerktafsar av Titanium toorth proof 100lb, men var får jag tag i bra beteslås samt kullagerlekande som oxo de pallar 100lb eller mer? Jag vet att detta är relativt grova grejjer men jag är så innerligt trött på att lägga 80:- på tafsar som man kan göra bättre och billigare själv! Jag vill alltså konstruera sådana tafsar som man köper av CWC.. sorry!
                  • Rekommenderad storlek på lekande?
                  • Beteslås?
                  • Problem att kombinera titan och vanligt rostfritt, anod & ka. osv...? Något man ska undvika?
                  • Krympslang över det översta knuten?

Vore oxo fint om någon hade lust att posta ett par bilder?

Ps. hittade en länk nu till finafisken, men jag låter inlägget vara kvar ändå!
                  Köp 75 poundarn istället den va tillräckligt jävlig å knyta ,jämfört med 60 ibs Boa . Ja köpte rosco lås hårda som fan å ja tror ja har nå darts lekande som tar 50 kg eller mer , dom har aldrig gått av allafall. Zalt har ju importerat Titanium Tooth proof å finns å köpa överallat å oftast billiagre än hos Dansken. Ja betalade 289 på Sunbybergs sportfiske å då fick ja 5 rosco lås med också. Iof har min fiskeklubb rabbat där.

Kommentera

Drennan kommer nu med en flätad Titaniumvajer, dock inte så grova, perfekt till lättare spinnfiske och trolling kanske (30lbs).
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 009 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist