Ghost tail - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ghost tail

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ghost tail

Hej jag har några ghost tailar (stora modellen) som jag skulle vilja göra mer grundgående. Jag fiskar där det är ca 2-3 m djupt och undrar hur mycket bly jag ska borra ur med ett 10mm borr för att de ska bli mer anpassade för det djupet?

Om det nu är någon som gjort något liknande?
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

edit: jag är förvirrad
    Senast ändrad av Könberg; 2008-02-20, 18:59.
    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
      Hej jag har några ghost tailar (stora modellen) som jag skulle vilja göra mer grundgående. Jag fiskar där det är ca 2-3 m djupt och undrar hur mycket bly jag ska borra ur med ett 10mm borr för att de ska bli mer anpassade för det djupet?

Mina höll för 1-2 gäddor utan å plocka bort nå bly så ja tyckte det verkar en dålig ide,.. Köp Hell tail för fiske 2-4 meter å Zam tail för ännu grundare låter mycket enklare.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
        Mina höll för 1-2 gäddor utan å plocka bort nå bly så ja tyckte det verkar en dålig ide,.. Köp Hell tail för fiske 2-4 meter å Zam tail för ännu grundare låter mycket enklare.
        Köp zam-tail sjunkande istället för helltail, tycker den krokar bättre och håller bättre i lacken men det är vad jag tycker
        pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg

Testa shallow demon till det grundare fisket ??

Kommentera

När vi ändå är igång: Testa shallow Kjelle-tail till det grundare fisket ??

Angående Ghost-tailen: Ta ur den ingjutna tyngden och ta bort den från wiren, och sätt in wiren igen, då blir den väldigt shallow (kan behöva lite superlim och en tändare för att fixera wiren-tändaren till att smälta ihop "hålet" som bildas när du tar ut tyngden resp. wiren), annars kan du ju ta ur hela tyngden resp. wiren och ersätta det med ett litet jigghuvud eller bara en stor enkelkrok som du sedan sätter en eller två stinger-hooks på.
            Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

köp i stället bull dawg shallow allt zam z medium så har du grymma beten till grunt fiske mellan 0-3 meter // Max
              Titta gärna in på min fiskeblogg
              www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ursprungligen postat av The_Jerkman Visa inlägg
                När vi ändå är igång: Testa shallow Kjelle-tail till det grundare fisket ??

Angående Ghost-tailen: Ta ur den ingjutna tyngden och ta bort den från wiren, och sätt in wiren igen, då blir den väldigt shallow (kan behöva lite superlim och en tändare för att fixera wiren-tändaren till att smälta ihop "hålet" som bildas när du tar ut tyngden resp. wiren), annars kan du ju ta ur hela tyngden resp. wiren och ersätta det med ett litet jigghuvud eller bara en stor enkelkrok som du sedan sätter en eller två stinger-hooks på.
                Tack så mycket det var det svaret jag väntade på.

Till er andra som lagt förslag kan jag säga att jag redan har gjort 4 tailbeten som det tar typ en kvart för att sjunka till botten på 2 meter (varning för liten överdrift) så tailbeten kommer jag inte köpa i första hand. Det är så att jag redan har 3 st ghost tail som jag knappt använder för de går i botten bara så kan jag göra nåt åt det o de håller för 2 gäddor så är det ändå bättre än att inte ha fått några gäddor alls om ni fattar mitt resonemang?

Det mad shallow bulle ska nog tänkas över med fast inte med den ekonomin jag har nu, men tack för tipsen ändå grabbar.
                I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
                Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                274 140 visningar