1,5-3m : Vissa smuttly och bikini bait turmoil är bra exempel
40cm eller mindre: Flytande smullty T6, Hoosier Rattlling Baitfish Glider, Attitude Devil Jr, Dunwright Dancer Magnum, Gene´s Wyde Glide Jr mfl
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
grundvattens jerkbaits
Collapse
X
-
Hej Johne 13; I jerkbaitfiskets moderland USA har tillverkaren av Bomberwobblerna 16A, 16J, 17A och 17J presenterat dessa som jerkbaits i sina kataloger under de senaste 20 åren. Du får svårt att hitta ett annat jerkbait som vid gäddfiske tidigt på våren och "på grunt vatten" kan mäta sig med en Bomber 16A eller 16J. Jerktekniken är densamma, kort ryck, paus, kort ryck, paus, kort ryck, paus varvade med långa ryck och längre pauser.Ursprungligen postat av johne13 Visa inläggHej! skulle vilja ha tips på jerkar som är bra på grunt vatten.. eller hur man kan byta krokar på någon jerk så de blir väldigt svävande, Skulle gärna vilja ha nån jerk som nästan värken är sjunkande eller flytande bara att de är där i vattnet :P
tacksam för alla tips jag kan få !
Får du inte någon gädda över tio kilo på mina tips nu i vår....då blir jag skyldig dig en fisketur!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Lämna en kommentar:
-
Fiskar också mycket bulldawgs och andra liknande mjukis-beten på lite djupare vatten. Helt klart outstanding! Kan tex rekomendera supersandra jiggar. Man får bygga tacklet själv, men det gör ju också att man kan få dem som man vill... Tycker bara det är roligare när man kan dänga lite i spöet men håller med om att jerk inte är så bra när det blir för djupt.Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggÆr det klart i vattnet så slår en Freestyler det mesta. Nærmast helt suspending orginal. Med dubbla fjæderringar blir den lite tyngre, går lite djupare. Ær det grumligt så brukar Weighted Burt vara giftig!
Inte många jerkbaits ær lætt att fiska djupare æn 3m. Vill man djupare så ær det bættre med Bulldawg, sjunkZalt, sjunkande supershadrap..
De freestylers jag har ska vara slowsinking tror jag, men jag har haft problem att få ner dem djupare än en meter. Ska absolut testa att byta till kraftigare fjäderringar. Tack för tipset!
Lämna en kommentar:
-
Jag har fiskat dom i 4 år både grundt och djupt genom tång, nate, vass och näckroser och aldrig fastnatt, vid poppning, jerkning och mete, aldrig missat något hugg pga "snaggisarna"!
Så dom funkar!! Konstigt nog!!
Lämna en kommentar:
-
Så nær man drar betet genom en tångruska så trycks dom inte in, men om en gædda nafsar lætt i betet krokas den utan problem?..Ursprungligen postat av Peje Visa inläggSätt "Snaggis-krokar" på med ett litet beteslås och Du kan fiska alla beten hur grundt Du vill !
Trött på bottennapp? Ingen fara, du har hittat fram till produkten som innebär slutet på denna eländiga företeelse! Snag Eliminator är en ny uppfinning som skyddar ditt favoritdrag från att fastna i vass, tång, eller näckrosor. Det fungerar på samtliga beten där trekrok används.
http://www.bclfishinggear.com/catalog/index.php
Ær dom provade vid grunt fiske øver tång øverhuvudtaget? Jag tror inte "Snag Eliminator" fungerar øver huvudtaget..
Lämna en kommentar:
-
Sätt "Snaggis-krokar" på med ett litet beteslås och Du kan fiska alla beten hur grundt Du vill !
Trött på bottennapp? Ingen fara, du har hittat fram till produkten som innebär slutet på denna eländiga företeelse! Snag Eliminator är en ny uppfinning som skyddar ditt favoritdrag från att fastna i vass, tång, eller näckrosor. Det fungerar på samtliga beten där trekrok används.
Lämna en kommentar:
-
Glöm Inte Att...
ACE Joystick är grym i Blekinge över grunda bottnar.
//JEZ
Lämna en kommentar:
-
Ær det klart i vattnet så slår en Freestyler det mesta. Nærmast helt suspending orginal. Med dubbla fjæderringar blir den lite tyngre, går lite djupare. Ær det grumligt så brukar Weighted Burt vara giftig!Ursprungligen postat av piiliip Visa inläggVilka är de bästa jerkbetena för lite djupare fiske (1,5-4 m) då?
Gillar själv Hellhound och vanlig buster med oversized krokar.
Inte många jerkbaits ær lætt att fiska djupare æn 3m. Vill man djupare så ær det bættre med Bulldawg, sjunkZalt, sjunkande supershadrap..Senast ändrad av DavidL; 2008-04-16, 08:21.
Lämna en kommentar:
-
Om man vill ha en totalt viktlös jerkbete skull jag prova svartzonkers MC-Tail bättre häng har jag aldrig skådat
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
277 319 visningar