Fråga om Lågprofilare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga om Lågprofilare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga om Lågprofilare

har köpt mig en lågprofilrulle av billigare modell. när jag vevar hem betet så åker linspridaren fram o tillbaka över spolen som den ska. men när jag kastar så följer inte linspridaren med linan, så jag måste centrera linspridaren innan kast och det blir ett visst motstånd när linan som är långst ut på spolens sidor ska löpa ut, ska det vara så eller har ja köpt en skitrulle ?

Vad jag förstår funkar lågprofilare så, iallafall Abu. Har själv en Pro max och den gör så, och Revon oxå har jag läst. Jag upplever dock inget besvärande motstånd i kasten, och jag glömmer ofta att centrera spridaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av Dr. Dängrot Visa inlägg
      Vad jag förstår funkar lågprofilare så, iallafall Abu. Har själv en Pro max och den gör så, och Revon oxå har jag läst. Jag upplever dock inget besvärande motstånd i kasten, och jag glömmer ofta att centrera spridaren.
      motståndet som ja upplevt kan mycke väl vara nånting ja inbillar mig på grund av att ja inte visste om det var nåt fel på rullen eller inte

Kommentera

Ja din rulle är gjord för att fungera så och det är likadant på dom flesta av LP rullarna och även på en del mindre mulltirullar av den vanliga runda mod! Och det är skitdåligt vid vissa tillfällen! =( Släng den och skaffa dig en riktig rulle ist så slipper du sånt strul! Jag kan rek en Ambassadeur Pro Rocket i lämplig storlek! =)

Kommentera

Nja släng å släng, det är väl synd. Kör med den till den rasar. Har själv en billig plastamba, 1003 LP. Den har stillastående linspridare och den kastar inte oävet, ett alternativ om man inte vill betala för mycket för en rulle,men då får man ju ett känsligare stativ med rullfot som inte tål mycket stryk. Revo inshoren har också stillastående linspridare och den kastar som en dröm! Och ibland är det goare med en lågprofilare för tyngdpunkten blir lägre och det blir goare balans i vevandet.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

En hel del rullar har just stillastående spridare vid utkast. Fördelen är just att inte linspridaren bromsar spolen som normalt driver den, men visst står den på ena sidan när man kasta så kan ju linan fastna vid antydan till linresning.
            Fabrikör Stava rules...

Kommentera

MEN har man kastat ett tag och lärt sig multirullens egenskaper så vill man komma vidare. Då köper man en riktig rulle, ni vet vilken typ jag menar När den är inkastad så vill man komma ännu vidare och då köper man en trimsats från UT och man är i himmlen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                MEN har man kastat ett tag och lärt sig multirullens egenskaper så vill man komma vidare. Då köper man en riktig rulle, ni vet vilken typ jag menar
                Är det en sådan här du menar och gillar bäst, den från BilTema?
                Bifogade filer
                Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ja det kanske går att riva ur innanmätet och stoppa i riktiga drev, och då kan man lika gärna byta hela vevplattan till en från amba rocket, sen byter man till ett hårdlött 5000 stativ från UT, och så sätter man på röda allmogegavlar, och en blå spole, och till sist en PH. Jo den rullen går att utveckla!

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                    Ja det kanske går att riva ur innanmätet och stoppa i riktiga drev, och då kan man lika gärna byta hela vevplattan till en från amba rocket, sen byter man till ett hårdlött 5000 stativ från UT, och så sätter man på röda allmogegavlar, och en blå spole, och till sist en PH. Jo den rullen går att utveckla!
                    Hahahahahahaha - Du är Grym
                    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 899 visningar
                    0 gillar