jahaja nu är man klar med plugandet (iaf för i år) och efter flera års uppehåll känner jag att jag har tid samt att man är jävligt sugen på att satsa lite på fiske igen.
då till min fråga till er kära fiskesnackare, och lite bakgrundsfakta
jag hade tänkt att fiska mest gädda på wobblers och dyrlikt men kanske lite annat som ochså går att finna i våra sjöar.
jag undrar om min berkley är för spinkig eller om tecneed är FÖR biffigt?
jag har ett Berkley Lightning Rod LRS-90M, alltså 9 fot med en kastvikt på 15-40g.
på den tror jag att det sitter en haspel vid namn fx2000 eller nåt liknande (shimano)
sedan har jag en 10'fots tecneed med 40-80grams kast vikt och någon flashing abu spinn rulle.
om berkleyn får ok, några tips på haspel rullar? den som sitter på är lite sleten och kan rammla sönder när som helst känns det som.
tack på förhand
/Veeb
då till min fråga till er kära fiskesnackare, och lite bakgrundsfakta
jag hade tänkt att fiska mest gädda på wobblers och dyrlikt men kanske lite annat som ochså går att finna i våra sjöar.
jag undrar om min berkley är för spinkig eller om tecneed är FÖR biffigt?
jag har ett Berkley Lightning Rod LRS-90M, alltså 9 fot med en kastvikt på 15-40g.
på den tror jag att det sitter en haspel vid namn fx2000 eller nåt liknande (shimano)
sedan har jag en 10'fots tecneed med 40-80grams kast vikt och någon flashing abu spinn rulle.
om berkleyn får ok, några tips på haspel rullar? den som sitter på är lite sleten och kan rammla sönder när som helst känns det som.
tack på förhand
/Veeb