bulldawg lr shark attack? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bulldawg lr shark attack?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bulldawg lr shark attack?

Lite dåligt med trådar som ploppar upp så fortsätter mitt frågande.Äger bara 2st bulldawg och det är shallow varianten.Har ännu inte lyckats få en fisk på dem fast de åker på då och då.Tokvevar.Fiskar dem långsamt knycker hem dem med spinnstopp.Har fiskat dem väldigt varierat.Nu är det ju dock tid för o slänga med mjukbeten som man får ner ordentligt så behöver viktade ex och har tittat på curly sue 9 som alternativ.Fiskar de lika bra som en bulldawg regular? Likar lätta o laga? Hållbarhet?Läge att jag får nåt på betena så jag kan tro på vad jag gör.Har provat super sandra och riggat upp och dängt med och det hugger bra när jag trollar dem men inte haft ett hugg när jag kastat med dem

Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
    Lite dåligt med trådar som ploppar upp så fortsätter mitt frågande.Äger bara 2st bulldawg och det är shallow varianten.Har ännu inte lyckats få en fisk på dem fast de åker på då och då.Tokvevar.Fiskar dem långsamt knycker hem dem med spinnstopp.Har fiskat dem väldigt varierat.Nu är det ju dock tid för o slänga med mjukbeten som man får ner ordentligt så behöver viktade ex och har tittat på curly sue 9 som alternativ.Fiskar de lika bra som en bulldawg regular? Likar lätta o laga? Hållbarhet?Läge att jag får nåt på betena så jag kan tro på vad jag gör.Har provat super sandra och riggat upp och dängt med och det hugger bra när jag trollar dem men inte haft ett hugg när jag kastat med dem
    Rätt som det är så släpper det, då vill du inte fiska med något annat, Du undrar vad du ska välja mellan bullar å shack attack! Det är hugget som stucket, får du tag i formula X gummit på shacken så ska du välja den, helt överlägsen då det gäller hållbarhet! Men fiska på du rätt som det är så står det där med söndertuggade bullar, Och jag lovar: Worth waiting for

Kommentera

ok.Shark attack har lika bra rörelser lr? Fungerar vid låg hastighet med?Shark attacken känns rätt maffig iofs den är ju 9tum plus svans.Inte för att det skulle vara för stort för gäddan men andelen missade mothugg blir ju fler på mjukbeten

Kommentera

ok.Shark attack har lika bra rörelser lr? Fungerar vid låg hastighet med?Shark attacken känns rätt maffig iofs den är ju 9tum plus svans.Inte för att det skulle vara för stort för gäddan men andelen missade mothugg blir ju fler på mjukbeten
        Nja Tycker faktiskt att det är väldigt sällan man misslyckas med krokning på gummibeten! Istället är det oftare som de svalt hela skiten, Och 9 tum är absolut inte för stort!
        Ps: Bry dig inte om att rigga om bullar som en del gör,du får lika mycket fisk på origriggningen

Kommentera

ska jag bry mig om o rigga om en curly sue då? Krokarna sitter ju under och det är ju inte optimalt med tanke på att de ska ner på bottnen.Men kanske bara behöver riggas om om de skall funka som slamkrypare och det känns inte som hetaste sommarmetoden.Kommer i vilket fall byta krok för man brukar ju få ankare med amerikanske beten.Krokar man väl en ffisk med dom kroken så får man ju inte loss fisken.Kommer nog klippa loss ryggkroken då de verkar hänga upp sig stup i ett annars

Kommentera

ska jag bry mig om o rigga om en curly sue då? Krokarna sitter ju under och det är ju inte optimalt med tanke på att de ska ner på bottnen.Men kanske bara behöver riggas om om de skall funka som slamkrypare och det känns inte som hetaste sommarmetoden.Kommer i vilket fall byta krok för man brukar ju få ankare med amerikanske beten.Krokar man väl en ffisk med dom kroken så får man ju inte loss fisken.Kommer nog klippa loss ryggkroken då de verkar hänga upp sig stup i ett annars
            Gör precis som du känner för men prova ett par kast med kroken kvar och se om den häktar sig!

Kommentera

ska prova det.Du ska ha tack för svaren.Kollade dina bilder.Du hade ju ett gäng mjukbeten=)

Kommentera

ska prova det.Du ska ha tack för svaren.Kollade dina bilder.Du hade ju ett gäng mjukbeten=)
                tss fredrik har bara lånebeten på bilderna.. han fiskar bara med BJ och en gammal Hi-Lo..
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

jag känner inte att man måste ner på botten med bulldawg.har mina tacklade på ryggen iallafall. drar gärna Bullen över naten o genom växtligheten eller i frivattnet.annledningen till att jag ryggtacklar är att gäddan kan spotta ut betet så det inte rispas söndr direkt.. det som kan hända är dock att gäddan går upp i ytan och skakar dönder svansen på bullen men man brukar kunna fisk upp den o laga den med tändare eller sätta dit en ny stump..

du måste inte ner på botten gäddan stiger efter bulldawgs oxå
                  www.andreelures.se

Kommentera

Jag kör uteslutande med MrBigRubber från fishit när det gäller "Bullar".
                    Funkar klockrent och är rätt billiga, 59kr.
                    Har satt bägge 3-krokarna på ryggen, för att slippa en del av de värsta bottennappen.

För kring 4 veckor sedan så va jag å en polare ute i båten å fiskade i Umeälven, vi drog över 40st gäddor den kvällen, 99% av dom på "Bullar".

Har köpt en billig butangasbrännare från Jula som jag har med mig ut, går fort å laga dom me den, tändare funkar väl också men tar längre tid för gummit å smälta.

Som nån tidigare skrev, yttersta spetsen på svansen far ibland när gäddorna är uppe å ruskar ovanför vattnet, har gjort så att jag tar å skär till en bit av en trasig "Bulle" och smälter fast istället.
                    >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 862 visningar
                    0 gillar