Har kikat lite på ett Sapphire Crest 6' tillsammans med en Revo S rulle till "allmänt och lättare" spinnfiske. Har dock sett att diverse butiker på nätet listar spöt som ett Vertikal Jigg-spö. Varför? Är det någon som har någon erfarenhet av spöt eller vet varför det anses vara för vertikal-fiske ... är det för tung aktion för att spinna med? ABU klassar det som Mediumheavy, tar beten mellan 7-35 gram.
Tacksam för snabba svar, skall eventuellt inhandla det på fredag och har tidigare uteslutande hasplat hem fisken, men efter att ha flyttat till kusten och börjat dänga iväg Tobys och häcklor med ett 11' Conolon Speedlock och en Ambassadeur 6500 CS Pro så vill jag gå över på heltid till spinn ... även i å, älv och insjö
Tacksam för snabba svar, skall eventuellt inhandla det på fredag och har tidigare uteslutande hasplat hem fisken, men efter att ha flyttat till kusten och börjat dänga iväg Tobys och häcklor med ett 11' Conolon Speedlock och en Ambassadeur 6500 CS Pro så vill jag gå över på heltid till spinn ... även i å, älv och insjö
Avslappnande ... även känslan att fiska med ett kort spö. Körde lite med mitt gamla haspel samtidigt ... rasslade och upplevdes som extremt otympligt i jämförelse. Känns bra att ha något lätt och smidigt att kasta in i bilen.
Kommentera