Salmo Slider Rocks ;-) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Salmo Slider Rocks ;-)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Salmo Slider Rocks ;-)

Köpte mig ett par Slider i veckan 10 & 12 S Real Pearch mina första faktiskt och rubriken säger väl allt

Fösta turen i onsdags kväll gav en mindre gädda och några hugg på en liten snabbtur på hemmaviken, men bra ändå för en knapp timmes fiske.

Ikväll blev den planerade turen inställd, men fiskesuget var stort så några kast från bryggan fick jag trösta mig med, och vad tror Ni hände?

Självklart visade Slidern vad den gick för 2 gäddor på 2 kast!! gjorde väl ca 20 kast totalt, inga monster men ändå klart hyfsade för att inte ens ha åkt ut på sjön

Kan bara konstatera att Slider är det mest lättfiskade bete jag använt, har ingen större betydelse hur man tar in det så går det otroligt förföriskt och lockar bevisligen fisk, det kommer att bli fler Slider i betesasken och jag ser fram emot höstens gäddfiske

Så vad säger Ni andra om Slider??

Grymt bete ibland, men är ju inte särskillt hållbart om man syftar på lacken, men klart värt pengarna.:
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Brukar

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg

Så vad säger Ni andra om Slider??
      jämföra med ett självspelande piano. Funkar men är inte så jätteroligt
      Senast ändrad av toxs; 2008-08-24, 09:53.

Kommentera

Tycker den är lite tråkig att fiska med, och som roach master skriver så är lacken ingen höjdare. Men ett effektivt bete i vissa lägen får jag erkänna !

Kommentera

Salmo Slider har en given plats i beteslådan. Har faktiskt de flesta som finns i sortimentet!! Anser inte att lacken är sämre än på många andra beten, däremot håller inte krokarna någon högre kvalitet. Har satt på Ownerkrokar på mina. Problemet är att på orginalkroken finns det risk att den pålödda kroken lossnar. Jag har tappat flera gäddor just därför.

"Slide on..."

Kommentera

Jag köpte en Slider för tre dar sedan. Hoppas att den levererar en hel del.... Nu har jag visserligen inte sett hur bra lacken sitter på Slidern, men den sitter inte heller så bra på tex. Buster jerk. Inte för mig i allafall

Kommentera

testa fatso 14 cm sjunk eller flyttande. Helt grym tidig vår eller sen höst !! knyck lite eller bara veva in.
              smack i brallan säger ja bara !! slidern är grym i vårens grunda vikar !!
              RODDAN

Kommentera

Får hålla koll på lacken och krokarna då men jag gillar verkligen anvädarvänligheten, och lacken kan knappast var sämre än på Hi-Lo Jerk för där ramlade den av efter ca 10 provkast utan att det varit ett enda hugg
                Mina Buster Jerk har lacken hållit bra på, visst lite repor efter gäddtänder men det kan jag ta

Fatso ska det bli några med, också lite fler färger av båda, det jag gillade var också att den funkar med haspelspö iaf kan man kasta 10.an med ett vanligt haspelspö om läge uppstår men man inte släpat med Jerkspöt så är det bara att hänga på Slidern och Jerka på iaf

Kommentera

På andra kastet med slidern satt första gäddan!

Kommentera

Jag brukar fiska slidern med 1-2-3-2-1-2-3-metoden, dvs ett vevtag följt av två, sedan 3 och så två igen följt av ett, upp och ner i sifferskalan med mer eller mindre långa pauser emellan. Detta under förutsättning att du använder ett spinnspö (om du inte vill jb-fiska..). Byt ut krokarna (och ringarna!) och fiska med lätt beteslås (eller ännu hellre; inget beteslås = fjäderring) så får den ett härligt häng och kan med långa stopp i pauserna fiskas i princip hur grunt och långsamt som helst. Vobblern krokar extremt bra och därför tacksam vid långsamt fiske grunt på våren i kallt vatten! Att den sedan är lättkastad och håller bra för det priset gör den till en given krigare i lådan, speciellt på våren.
                    Att den skulle var tråkigt förstår jag inte, gäddfiske är väl aldrig tråkigt oavsett bete?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    279 692 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40