Tjoho...
har länge stört mej på att handtaget på mitt Legend 6.9 är lite väl kralligt,
jag har väl normalstora händer (antar jag), men tycker att jag får mkt skönare grepp om tex mitt pikerange spö som har betydligt smalare handtag än jänkarpåken.
Så igår skred jag till verket, inget stort ingrepp, inte avancerat, inte tidskrävande och resultatet blev fantastiskt!
Efter att på Claes (svartzonker) inrådan inte gå lös med raspen,
utan att slipa med sandpapper istället,
började jag slipa som en tok hemma i köket ( det dammade som fan), skulle ha väntat tills dan efter och gjort det på ballen, men har man väl bestämt sig så e det bara å kör!
Nu har jag slipat ner korken till ungefär samma tjocklek som på pikrange spöet, och kan bara konstatera att spöt med rulle ligger som gjutet i handen!
Ska ut och testa imorgon, hoppas bara att jag inte försvagat spöet på ngt sätt med mitt lilla ingrepp...
Nästa projekt blir att förlänga handtaget ca 10 cm och montera på en gummibutt,
tycker att när man svingar lite fetare beten 150g och uppåt borde man få lite bättre kast med längre bakhandtag....får se hur det blir.
Mvh. Mr Mört
har länge stört mej på att handtaget på mitt Legend 6.9 är lite väl kralligt,
jag har väl normalstora händer (antar jag), men tycker att jag får mkt skönare grepp om tex mitt pikerange spö som har betydligt smalare handtag än jänkarpåken.
Så igår skred jag till verket, inget stort ingrepp, inte avancerat, inte tidskrävande och resultatet blev fantastiskt!
Efter att på Claes (svartzonker) inrådan inte gå lös med raspen,
utan att slipa med sandpapper istället, började jag slipa som en tok hemma i köket ( det dammade som fan), skulle ha väntat tills dan efter och gjort det på ballen, men har man väl bestämt sig så e det bara å kör!
Nu har jag slipat ner korken till ungefär samma tjocklek som på pikrange spöet, och kan bara konstatera att spöt med rulle ligger som gjutet i handen!
Ska ut och testa imorgon, hoppas bara att jag inte försvagat spöet på ngt sätt med mitt lilla ingrepp...
Nästa projekt blir att förlänga handtaget ca 10 cm och montera på en gummibutt,
tycker att när man svingar lite fetare beten 150g och uppåt borde man få lite bättre kast med längre bakhandtag....får se hur det blir.
Mvh. Mr Mört

Kommentera