moddat om korkhandtaget på mitt jerkspö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

moddat om korkhandtaget på mitt jerkspö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• moddat om korkhandtaget på mitt jerkspö!

Tjoho...
    har länge stört mej på att handtaget på mitt Legend 6.9 är lite väl kralligt,
    jag har väl normalstora händer (antar jag), men tycker att jag får mkt skönare grepp om tex mitt pikerange spö som har betydligt smalare handtag än jänkarpåken.
    Så igår skred jag till verket, inget stort ingrepp, inte avancerat, inte tidskrävande och resultatet blev fantastiskt!

Efter att på Claes (svartzonker) inrådan inte gå lös med raspen, utan att slipa med sandpapper istället,
    började jag slipa som en tok hemma i köket ( det dammade som fan), skulle ha väntat tills dan efter och gjort det på ballen, men har man väl bestämt sig så e det bara å kör!
    Nu har jag slipat ner korken till ungefär samma tjocklek som på pikrange spöet, och kan bara konstatera att spöt med rulle ligger som gjutet i handen!
    Ska ut och testa imorgon, hoppas bara att jag inte försvagat spöet på ngt sätt med mitt lilla ingrepp...
    Nästa projekt blir att förlänga handtaget ca 10 cm och montera på en gummibutt,
    tycker att när man svingar lite fetare beten 150g och uppåt borde man få lite bättre kast med längre bakhandtag....får se hur det blir.
    Mvh. Mr Mört
    Senast ändrad av TommyMört; 2008-08-27, 00:18.

En del tillverkare gör handtagen avsiktligt grova så att även riktiga våfflor ska på gott grepp. Det är lättare för en normalt händig person att forma till ett skönt grepp, om det finns material att ta av än om han måste bygga upp nytt som kanske inte sitter stabilt på en genomgående klinga.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av TommyMört Visa inlägg
      Tjoho...
      har länge stört mej på att handtaget på mitt Legend 6.9 är lite väl kralligt,
      jag har väl normalstora händer (antar jag), men tycker att jag får mkt skönare grepp om tex mitt pikerange spö som har betydligt smalare handtag än jänkarpåken.
      Så igår skred jag till verket, inget stort ingrepp, inte avancerat, inte tidskrävande och resultatet blev fantastiskt!

Efter att på Claes (svartzonker) inrådan inte gå lös med raspen, utan att slipa med sandpapper istället,
      började jag slipa som en tok hemma i köket ( det dammade som fan), skulle ha väntat tills dan efter och gjort det på ballen, men har man väl bestämt sig så e det bara å kör!
      Nu har jag slipat ner korken till ungefär samma tjocklek som på pikrange spöet, och kan bara konstatera att spöt med rulle ligger som gjutet i handen!
      Ska ut och testa imorgon, hoppas bara att jag inte försvagat spöet på ngt sätt med mitt lilla ingrepp...
      Nästa projekt blir att förlänga handtaget ca 10 cm och montera på en gummibutt,
      tycker att när man svingar lite fetare beten 150g och uppåt borde man få lite bättre kast med längre bakhandtag....får se hur det blir.
      Mvh. Mr Mört
      Lyfter och frågar hur det gick med förlägningen om du gjort den? Funderar nämligen på att göra samma sak med mitt premium 6,9 fot.

Om någon har några tips att ge får ni gärna göra det. mtrl mm.
      I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
      Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar