XBuster - nytt bete från CWC/Strike Pro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBuster - nytt bete från CWC/Strike Pro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Rudan "Mästerfiskare": Jag sålde Buster Beetle, Crappie Buster och Buster Marabou jiggar som agent till fiskebutiker åren 1972 - 1983 och jag har en Buster Magnum båt idag. Osnyggt kanske i dina ögon, men Buster jiggarna är enormt fångstsäkra än idag både på Abborre och Gös. Jag brukar jigga abborre i Mälaren med tre 7-grams Crappie Buster, en längst ner och två som upphängare. Bästa Buster-färgerna på maraboujiggarna är vita, gula och rosa.

29/6 1980 (8.30 - 21.00) hade jag Fritidsfiskarnas skribent Lasse Söderberg och Berra Mårdh som gäster i min båt vid fiske söder om Mörkö nere i Trosa skärgård. Berra, Lasse och jag började dagen med att jigga abborre med Buster-jiggarna Crappie Buster och Marabou Buster. Efter morgonpasset med Buster abborrjiggning gick vi över till gäddspinn och avslutade dagen med att ha fångat 36 gäddor mellan 5,7 kilo och 12,8 kilo. Fem gäddor vägde över magiska 10 kilo och den allra största hakade jag loss ovägd vid båtkanten. Om inte Fehmi Varli har dragit upp den bör den gäddan vara i svensk rekordklass idag!

Berra fiskade med en av mina långsamt sjunkande, grå Ingvar Westins Jätte med röda prickar. Lasse tog sina gäddor på grå och gröna Vibrotail och jag fiskade med en 27 cm ledad, egenhändigt tillverkad Saidawobbler. Det var strålande solsken hela dagen utan ett moln på himlen. Det blåste sydvästlig vind 8-10 m/sek. och vattnet var uppgrumlat av den hårda vinden. Vattentemperaturen var +14 gr.C. på 5 meters djup enligt min LEF Thermo Spotter och +16,5 gr.C. i vattenytan. De flesta gädddorna högg mellan 4 och 7 meters djup denna oförglömliga sommardag.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com
    Det finns ingen anledning för OF att göra sig dummare än vad han är. Att Torbjörn "Buster" var den som utvecklade Buster Jerk vet nog de flesta. Utan Buster Jerkens framgångar hade det nog inte funnits en hel serie med Buster-beten hos CWC idag. Att dessa beten och Torbjörn inte har något med de beten som nämns i OFs inlägg att göra är väl också ganska klart.
    Osnyggt? Ingen aning men förmodligen.

//Stefan
    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

tack gossen ruda, ville inte säga det själv....

Kommentera

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
        Hej Johan och alla andra.
        Nix jag har inga pengar på någon som helst buster försäljning så ni behöver inte oroa er för att ni betalar min hyra :-)
        jag slutade min anställning hos dem som säljer BJ för ca 1,5år sedan och har sedan dess jobbat bakom disken på söder sportfiske. Nu för tiden så har jag bytt jobb igen och är numera anställd på BIOS och kommer att fungera som säljare i mellan sverige samt se till så att vi har de hotaste prylarna av alla :-)
        Nu är ju inte det så lätt men till våren får ni hålla utkik efter nya spön, beten och lite allt möjligt spännande !
        Ni som undrar något kan ni alltid nå mig på min mail här.
        Grattis Buster till ett framtidsjobb som säljare hos BIOS. Både din nye chef Per Westerlund och hans seniorchef Mats Olofsson var hemma hos mig och Gös-Ulla och åt middag för inte alltför många år sedan. PW (en klippa inom sportfiskebranschen) har jag träffat på europeiska sportfiskemässor i Lyon, Amsterdam, Nürnberg och några andra kända länder.
        Old Firehand
        Senast ändrad av Old Firehand; 2009-03-23, 20:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
          OF: Måste varit Buster båtarna dom tænkte på nær dom namngav "BusterJerk"?
          Hej David L; Kanske har du rätt eller kanske är det Buster Keaton som gjort comeback?
          Go for the Big Fryken Ones!
          Old Firehand
          www.trumman.com....där pengarna räcker längst!

Kommentera

Ha ha ha ha det visar återigen varför OF aldrig lyckades lansera Jerbaits i detta land, eller rättare sagt en av anledningarna. Största anledningen är att han inte har någon som helt aning om hur man marknadsför sig på ett possitivt sätt. Buster Jerk må vara lik många beten, men absolut inte en Flipper. OF ta och kolla på en Flipper och Buster och säg att det är en exakt kopia. Lägg gärna upp bilder och beskriv.

Kommentera

Sen OF är det kul att du fiskade redan på slutet av 1980-talet eller var det 1880-talet??
              ACE Flipper togs fram runt 1998, ett bra bete som inte ens var tänkt som Jerkbait!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                Ha ha ha ha det visar återigen varför OF aldrig lyckades lansera Jerbaits i detta land, eller rättare sagt en av anledningarna. Största anledningen är att han inte har någon som helt aning om hur man marknadsför sig på ett possitivt sätt. Buster Jerk må vara lik många beten, men absolut inte en Flipper. OF ta och kolla på en Flipper och Buster och säg att det är en exakt kopia. Lägg gärna upp bilder och beskriv.
                Hej Pöös-Jonas; Jag har ett flertal ACE Flipper plus andra ACE jerkbeten i mina jerkbetesboxar samt ännu fler Buster Jerk som jag fått av vår gemensamme vän Stefan "Trumman" Trumstedt. Jag har fångat ganska många gäddor på Buster Jerk, men de jämförelsevis största på ACE Flipper. Jag gjorde väl bara två halvdana försök att marknadsföra jerkbeten här i Sverige. Det första försöket var 1983 när jag året innan tävlat i gädd- och muskiefiske mot SuperProffset Babe Winkelman i Leech Lake, Minnesota. Det andra var när jag 1997 öppnade min första sportfiskebutik Trumman Sportfiske på Hornsgatan 78 i Stockholm. Hur det gick med den butiken vet väl du och många andra sportfiskare i Stockholmstrakten.
                "Det är skönare att ha lyssnat till en sträng som brast, än att aldrig ha spänt en båge! "
                Old Firehand

Kommentera

Med andra ord du skrev fel du menade slutet på 1990-talet???
                  Att du har många beten i lådan tvekar jag inte på.
                  Har du sjyssta bilder på de du tog på Flippern??

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand
                    Bäste Stefan "mästerfiskare" Rudberg; Som jag ser det är Buster Jerk en ren kopia i plast av Gordon Griffiths ACE Flipper som jag själv jerkade gädda med redan på slutet av 1980-talet. Här i Sverige representeras ACE jerkbetena av Lundgrens Fiskeredskapsfabrik, Storkyrkobrinken12 i Gamla Stan, Stockholm. I Holland har det också tillverkats och tillverkas fortfarande många föregångare till Buster Jerk. Än är inte den sista kopian tillverkad!
                    Old Firehand
                    www.trumman.com....där pengarna räcker längst!
                    Återigen är Mäster igång med sin nedvärderande översittarton. Ve den som vågar säga emot. Nåväl, låt gå för det. Om man jämför Ace Flipper med Buster Jerk har man nog bara gått efter utseendet och inte fiskat med bägge betena. Jag förmodar att Gordon hade rasselkammare i sina träbeten också.
                    Trots all sidoinfo så har fortfarande Buster Jerk och Torbjörn "Buster" mer med CWCs betesserie att göra än de beten och båtar som OF talar om i sina villovägar.

//Stefan
                    Senast ändrad av Rudan; 2008-09-02, 16:47.
                    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21 Visa inlägg
                      Såg just ett helt nytt bete från CWC/Strike Pro som heter XBuster och är en nyhet för 2009, ser rätt intressant ut. Ett slags kombinerat jerkbait och swimbait. Vad tror ni om detta?

http://www.cwcab.com/eg051.htm

Att kalla betet för XBuster var ju riktigt komiskt.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 790 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13