gamla versionen Bulldawg!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gamla versionen Bulldawg!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av LarsÖ Visa inlägg
    De bulldawgs som musky inovation gör kostar runt 160-190kr/st o de e ju skitkvalitet!

    Helt sant !
    Beror nog lite på hur man ser på det hela, vilken årgång man syftar på och vad man menar med dåligt.
    Enligt min mening är dom från 2007 som är supermjuka dom bästa, därför att dom krokar bäst.
    2008-2009 är nästan identiska med orginalen med 7-strand, dom har styvat till gummit för dom som missat det på dom nyaste bullarna. Även bättre ringar och krokar på dom.

    Kommentera


    • #12
      De bulldawgs med mjukt gummi går ju sönder bara man kastar med dom och måste trycka in krokarna eller om man sätter sig i botten.....

      Edit: men jag använder dom ändå :O
      bf

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
        De bulldawgs med mjukt gummi går ju sönder bara man kastar med dom och måste trycka in krokarna eller om man sätter sig i botten.....

        Edit: men jag använder dom ändå :O
        Har jag aldrig upplevt faktist. Tur?

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
          Beror nog lite på hur man ser på det hela, vilken årgång man syftar på och vad man menar med dåligt.
          Enligt min mening är dom från 2007 som är supermjuka dom bästa, därför att dom krokar bäst.
          2008-2009 är nästan identiska med orginalen med 7-strand, dom har styvat till gummit för dom som missat det på dom nyaste bullarna. Även bättre ringar och krokar på dom.
          ...ska absolut inte dra alla över en kam då vissa "varianter" tydligen har bra gummi och är omtyckta av många.
          Personligen fiskar jag hellst med "dom första" som fanns till försäljning i sverige, hutlöst dyra ifs, men fiskade och höll Ok (enligt mig) ,nu är alla döda dock.

          Dom som är skämt (enligt mig) har exakt samma gummi som "mr. rubber och hans kusiner" ...tunga och dör på tok för lätt med tanke på priset?

          Surt när juniorer har pangat spargrisen för att köpa ett "allsmäktigt bete" som rätt och slätt är skräp ?

          mvh

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
            Beror nog lite på hur man ser på det hela, vilken årgång man syftar på och vad man menar med dåligt.
            Enligt min mening är dom från 2007 som är supermjuka dom bästa, därför att dom krokar bäst.
            2008-2009 är nästan identiska med orginalen med 7-strand, dom har styvat till gummit för dom som missat det på dom nyaste bullarna. Även bättre ringar och krokar på dom.
            Jag skulle vilja säga att 7-strand är supermjuka, det var kanske det du menade eller? Så mjuka att de inte går sönder, ungefär som Triple-X.

            Tjo /O
            ______________________________________________

            2010 är det fluga som gäller

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
              Har jag aldrig upplevt faktist. Tur?
              Det vet jag inte men tycker kroppen blir rätt så skadad av krokarna. Jag riggar om mina med två trekrokar på ovansidan, tycker alltid krokarna åker ut efter ett tag även om man har spännd vajer, sen när man stoppat in dom ett antal gånger börjar kroppen bli lite sliten. Har inte haft samma problem med mjukbeten som har lite hårdare gummi.
              bf

              Kommentera


              • #17
                Hittar inte dem på ebay..
                http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

                Kommentera


                • #18
                  sökte alldeles precis. d finns kvar!

                  bulldawg o sen längst ner på sidan.

                  http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trk...All-Categories

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Gäddman Visa inlägg
                    Jag skulle vilja säga att 7-strand är supermjuka, det var kanske det du menade eller? Så mjuka att de inte går sönder, ungefär som Triple-X.

                    Tjo /O
                    Oscar: Du menar Formula-X?
                    Triple X (Muskie Mojo Triple X) är en stor spinnare på cirka 33cm..

                    Ursprungligen postat av kockfrallan Visa inlägg
                    Hittar inte dem på ebay..
                    Ebay.com skall det vara, inte ebay..
                    Kan nog ha varit därför....
                    Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

                    www.kinnevikensfritid.se

                    Kommentera


                    • #20
                      Dom där blev man ju sugen på,gillar också det lite hårdare gummit,som var i bullarna under den period dom hade gjuten svans(snail-tail).Svansen brukar jag förlänga med en svansen på en 20cm grub,funkat bra hitills iaf.

                      Har också hört att det är på gång ännu en ny variant på BD samt en pro-series BD,skall komma till våren,hoppas få känna på dom på Musky-Show i januari.
                      Kjelle Lundberg

                      Gädda allt annat är agn!

                      We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
                      Orson Welles

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 934 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                      13 svar
                      2 925 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                      39 svar
                      3 282 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      1 008 svar
                      153 689 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Test005
                      av Test005
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 055 svar
                      203 310 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X