projekt tungt skeddrag. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

projekt tungt skeddrag.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mycket intressant...

Detta låter som en mycket intressant idé. Har faktiskt undrat varför ingen har uppfunnit något tungt drag som har tillräcklig bärighet för att kunna användas på riktigt grunt vatten och som dessutom är stort nog att intressera de större gäddorna.

Hoppas du får till det och att det blir av med tillverkning av dragen. Är helt klart mycket intresserad att köpa om det blir av.

Har testat det mesta jag funnit på marknaden men i detta segment finns det helt klart en stor lucka som bara väntar på att fyllas av en innovation som denna.

//Tantor
    [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Personligen tycker jag skeddrag fiskar absolut bäst vid vevstopp då det sjunker och roterar/rör sig förföriskt för fisken. Vilken egenskap har det föreslagna skeddraget i detta avseende?

Skeddrag är otroligt underskattat och det skulle vara otroligt underhållande med nya innovationer inom detta område, Har du skissat å några större prototyper som man kan tänga iväg med gäddpåk, 80-100gram?

Återkom med information om detta projekt

Kommentera

Jättebra! Jag är ju en av dem som tror att även gamla hjulspår leder framåt och här har du hittat en idé som kan ta fisket med skeddrag in i framtiden!
        Jag fångar hellre grov gädda med skeddrag än fiskar fåfängt efter dem med wobbler!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

[QUOTE=johasp20;404190]Personligen tycker jag skeddrag fiskar absolut bäst vid vevstopp då det sjunker och roterar/rör sig förföriskt för fisken. Vilken egenskap har det föreslagna skeddraget i detta avseende?

Min tanke är inte att det ska rotera eller röra sig när det sjunker vid vevstopp. om jag lyckas med viktningen kommer skeddraget att ligga helt plant och sjunka extremt sakta. Meningen med detta är att betet ska synas tidligt och att det blir en bra siluett mot himlen från gäddans synvinkel. Förhoppningsvis kommer rörelsemönstret vid inspinning räcka för att gäddan ska bli intresserad av betet och sedan klippa det vid spinnstopp.

mvh

Kommentera

Hmmm kommer att tänka på en 8tums "Dodger" här med trekrok i ändan kanske lite lätt för kast iofs men sjunka med blänk lär den göra mvh och lycka till
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorn Visa inlägg
              Fick en ide om att bygga ett skeddrag med lite annorlunda egenskaper än vad som finns på marknaden. Prototypen har en design liknande Utö men är något större och tyngre. Vikt ca 53 gram, längd 16 cm, bredd 6 cm och tjocklek 4,5 mm .
              Materialet som använts är plast med en något lägre densitet än vatten. I kombination med vikten av lekande, ringar och krokar (2 st) så sjunker betet mycket sakta, nästan svävande.

Jag tror att detta kan vara effektivt vid fiske med ungefär samma teknik som vid fiske med jerkbait då silhuetten mot himlen vid spinn stopp är väldigt tydlig (skeddraget ligger helt plant).

Har ännu så länge bara testat i badkaret och eftersom badankan verkade lite kräsen vid val av byte så vet jag ännu inte hur detta fungerar i verkligheten..

Någon som testat något liknande?
              sett sebills nya sked drag ?

Kommentera

Finns på sidan 18, http://www.sebile.com/catalog_english.pdf
                se även
                Senast ändrad av Alessandro; 2008-11-16, 22:07.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av mangeboy79 Visa inlägg
                  sett sebills nya sked drag ?
                  Har nu, tack för tipset! Har du testat den? Någon återförsäljare i Sverige som har den?

mvh

Kommentera

3mm rostfritt 130mm saknas bara en tailkrok så kommer den nog skörda..

Kommentera

Eller varför inte ett Eppinger Dardevle Husky 14cm - 90gr?

Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 296 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist