Jerkbaits i past från Jack Cobb 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaits i past från Jack Cobb 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbaits i past från Jack Cobb 2009

CWC kommer att lansera plastbeten i samarbete med legendaren Jack Cobb inför 2009. Vad tror ni? Undrar vad priset blir?

...D...
    Senast ändrad av Draugen; 2008-12-02, 21:27.

Träffade Bengt Gunnarsson som är säljare på CWC och han sa att de skulle bli billiga. Runt 150 kr, visst är det bra, men jag kommer nog föredra mina träbeten.
    sigpic

Kommentera

Skall testas jack gobb är ju en legend !!!
      Titta gärna in på min fiskeblogg
      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Klart man ska testa... men lite av det roliga med att betena uppför sig oliga så man kan hitta olika egenskaper i dem försvinner ju tyvärr...
        sigpic

Kommentera

När vi va uppe i blekinge me trumman i helgen sa han att de kom och hamna på runt 190 kr. Prisvärt tycker ja då finishen va riktigt snygg! Just nu fiskade på ca 1.5m men det verkade som att de skulle försöka få de till att fiska lite grundare.

Kommentera

Klart man hellre fiskar med träbeten som kan suga upp vatten! Också klart att man självklart helst har träbåt (överlägsna egenskaper jämfört plastbåtar), och skärbräda hemma av trä, istället för plast (så mkt fräshare)
            Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
              Klart man hellre fiskar med träbeten som kan suga upp vatten! Också klart att man självklart helst har träbåt (överlägsna egenskaper jämfört plastbåtar), och skärbräda hemma av trä, istället för plast (så mkt fräshare)
              Fast både träbåtar och träbeten har en annan känsla än plastditon. Sen kanske dom inte är bättre alla gånger, men det är inte det viktiga.

När det gäller plast-Cobbsen så har jag haft förmånen att prova en prototyp några gånger under hösten. Jag tror det blir en storsäljare!

Kommentera

Hur många plastwobblers har inte pajjat, efter några attacker och börja ta in vatten ? fast det går ju att fixa till iof.
                Ur miljösynpunkt så är kanske en Furubräda bättre
                Fast skulle jag själv få välja mellan en Angry Evert i Plast, eller trä , så hade jag nog valt den som var hälften så dyr.

Kommentera

Visst är det en helgjuten plastjerk håller den bättre än en CWC standard jerk, men smaken är som baken... Kommer köpa lite plastisar som jag säkert tycker om men träbitarna i jerkväskan kommer jag fortsätta älska.
                  sigpic

Kommentera

KG kan du inte berätta lite om det bete du provfiskat? Jag är svinigt nyfiken på dessa beten.

Priset ser ju att att hamna på en bra nivå. Visst det är schysst som tusan med handgjorda träbeten, de är ju hantverk. Men när priset närmar sig och överstiger 300 till 400 st då börjar det svida.

Fördelen med "billigare" plastbeten är ju att man kan köpa så många fler... Betesboxarna skall EXPLODERA när man öppnar dom :-)

...D...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 906 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist