Har ett gäng piggar liggandes, tyvärr har den en tendens att bli sittande på avbytarbänken. Kanske ska börja fiska lite med dem framöver. Har hört att de ska funka bra i kallt vatten när gädda är stel och gooo.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
The pig ?
Collapse
X
-
-
Pig jr suspending är nog mitt bästa bete. Visst det är inte alltid bäst men fungerar oftast grymt bra när inget annat funkar. För mig har den fungerat bäst på grunt vatten och när gäddorna är lite småsega. Jag har bara 2 st och färgerna är northern pike och bluegill, två väldigt bra färger tycker jag.
Jag brukar sällan jerka in den utan brukar endast veva in den för det mesta och gör några enstaka försiktiga ryck ibland och vevstopp. Smäller jäkligt ofta precis när man stannar och låter betet hänga en stund.
Nån som vet hur dom "nya" piggarna är som är lackade av kjelle lundberg ?
Kommentera
-
Å ingen "papegoja",hellerUrsprungligen postat av Pig-king Visa inläggNä, ser ingen 6" susp silver mylar där inte
Kommentera
-
Nej men där hänger ett par från den batchen walleye som blev misslyckade. Den gillar jag mycket även om min slutat rassla.Ursprungligen postat av Pig-king Visa inläggNä, ser ingen 6" susp silver mylar där inte
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
papegoja
Nähh det är fan otroligt att jag inte hittat någon goja ännu. Det gör det såklart lite svårare att jag bara accepterar tidiga pigs...Ursprungligen postat av janke Visa inläggÅ ingen "papegoja",heller
Skall vi inte utveckla tråden lite och snacka egenheter på de olika utföranden som finns. Jag kan börja:
Har en tidig pig 6 original som är en Shimano-special med Bob M:s signatur. Den flyter som en kork, mer än vanliga pig och är helt omöjlig att kasta i motvind läs Prof.Overrun...
/Oscar______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
Oj såg att du hade ett par godingar i ditt album, mycket trevligt!Ursprungligen postat av Rudan Visa inläggNej men där hänger ett par från den batchen walleye som blev misslyckade. Den gillar jag mycket även om min slutat rassla.
//Stefan
Gillar den stora N.Piken, har bara en liten...
/O______________________________________________
Kommentera
-
Mina beteslås e lite klumpiga, det i kombination med höstfiske gör det lite enklare att byta bete.Ursprungligen postat av m_thornblad Visa inläggSåg att du har fjäderringar på vissa av dina piggar. Blev lite nyfiken och måste fråga varför du har det?
/Mattias
/O______________________________________________
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 494 visningar