bomber kopia från fladen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bomber kopia från fladen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • bomber kopia från fladen

    någon som provat dessa wobbler från fladen som ser ut som en bomber?fanns för runt 30kr på öb såg inte alls dumma ut..fina färger och finisch..
    UFF

    krångla inte till det.

    StarBaitsHunters
    minken.bloggsida.se/

  • #2
    Har provat, fick ingen fisk...kan påpekas att det var fisklöst på alla andra wobblers också den dagen

    Kommentera


    • #3
      Hans Nordin på www.outdoor.se/nordin varnade också för bristfällig kvalité på Conrad...
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

      Kommentera


      • #4
        var det jag förstod nästan med det priset..
        UFF

        krångla inte till det.

        StarBaitsHunters
        minken.bloggsida.se/

        Kommentera


        • #5
          äh

          jag har då aldrig varit med om at conrad gått sönder. däremot har jag dragit sönder ett par bomber. så det där gäller nog för allt. förresten ska ni inte lyssna på vad hans nordin mumlar om. han är bara kinkig
          my precious....

          Kommentera


          • #6
            kanske inte skadar att man köper ett par iaf då..är ingen spinnfiskare så duger säkert åt mej sen var dem ju inte så dyra heller så det är ju inte hela världen att dem inte håller i 100 år!

            Kommentera


            • #7
              Klart dom duger! Jag har en som jag tagit över 200 gäddor på så nog fasen håller dom. Byt ut krokarna bara. dom är inte så bra på en del.

              Hans nordin hängde ut fladen på sin sketna guidesida bara för att dom inte ville sponsra gubben. men det fick han fan för på mässan sen
              my precious....

              Kommentera


              • #8
                Snarlika efterapningar brukar i långa loppet bli både snara och lik.

                Jag har prövat en hel del piratupplagor genom åren. Vobbler, drag och spinnare, vilka sett läckra ut och varit till halva priset men inte ens gett halva fångsten och sett bedrövliga ut efter några kast. Det har varit bortslängda pengar helt enkelt.

                Jag tror mera på originalen numera. Ibland säljs dessa ut till kampanjpris. Då köper jag så många jag har råd med oavsett färg. Passar inte originalfärgen in i min bild av hur ett bra bete ska se ut, målar jag om dem. Det är lite av halva nöjet. Ungefär som att binda sina egna flugor för en flugfiskare, gissar jag.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

                Kommentera


                • #9
                  Värst brukar kopior på spinnare vara, för tunna blad gör att dom
                  inte snurrar vid lägre hastighet. Drag är väl för det mesta OK, wobbler kan vara OK
                  också, men man har ju sett en del dåliga lösningar och kvalité.
                  Fladen har nån kopia på Vibrotail (som inte tillverkas längre) och
                  orginalet är hästlängder bättre, men jigghuvud till kopian är OK..
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

                  Kommentera


                  • #10
                    håller med!

                    fast jag tycker conrad håller bra kvalite ändå. och surecatch har nåra riktigt bra färger.

                    kul att du nämnde vibrotail! dom gamla var bra mkt sladdrigare.
                    my precious....

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 305 svar
                    262 907 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 455 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 750 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 322 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X