Ron Thomson Axellerator IM8 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ron Thomson Axellerator IM8

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ron Thomson Axellerator IM8

Hejsan glada vänner!

Någon av er där ute som är ägare/testat detta spö RT Axellerator IM8 ?

Såg priset på olssonsfiske och blev riktigt sugen. Då jag redan sprängt årets budget för fiske.

Tänkte höra va ni tyckte om detta spö!
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Jag har haft ett och det ligger sen många år på botten med rulle och en buster någonstans i skärgården utanför Norrköping. Funkar väl ok om man inte har några större krav, 50-120gr versionen fungerar bra till beten upp till 80-90gr

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inlägg
      Jag har haft ett och det ligger sen många år på botten med rulle och en buster någonstans i skärgården utanför Norrköping. Funkar väl ok om man inte har några större krav, 50-120gr versionen fungerar bra till beten upp till 80-90gr
      Låter som att du haft tur du
      Får man fråga hur det kommer sig att det ligger på botten ?

Jag har inte direkt några krav på spöt nu i början. Har mest tänkt klämma och känna lite på jerkfiske innan jag börjar lasta in pengar på bättre spö.

Kommentera

Som förstaspö för att pröva jerkfisket duger det bra, om du sen fastnar för fisket kan jag rekommendera Daiwa powermesh om du ska köpa spö.

Att det ligger på botten kommer sig vid fiske tidig vår. Hade köldstela händer och mitt i ett kast så går frikopplingen upp vilket gör att det blir tvärstopp i rullen som gör att jag tappar alltihop, ser spöt studsa på båtkanten och ner i vattnet. Stod mest och skratta åt det hela och orkade inte lägga ner tid på att fiska upp det utan jag köpte ny utrustning veckan därpå.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inlägg
          Som förstaspö för att pröva jerkfisket duger det bra, om du sen fastnar för fisket kan jag rekommendera Daiwa powermesh om du ska köpa spö.

Att det ligger på botten kommer sig vid fiske tidig vår. Hade köldstela händer och mitt i ett kast så går frikopplingen upp vilket gör att det blir tvärstopp i rullen som gör att jag tappar alltihop, ser spöt studsa på båtkanten och ner i vattnet. Stod mest och skratta åt det hela och orkade inte lägga ner tid på att fiska upp det utan jag köpte ny utrustning veckan därpå.
          Kan förställa mig hur det ser ut

Hoppas de inte var någon dyr rulle du hade på

Sen att fiska upp grejerna tar tid :P tappade ett pimpelspö som jag precis köpt. Orkade bara inte jaga det ner i hålet. Så jag fiskade upp det. Men det tog tid ;P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          274 069 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist