ett par såna måste man ju bara införskaffa sig
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Luna Predator
Collapse
X
-
buster, jag har ett 130-180 grams luna, jag går från stcroix 6.9 3-8 oz
efter första provturen i dag känndes spöt helt annorlunda mot vad man är van vid
som jag kände går det lika bra från beten runt 60 gram till ia alla fall 120 gram
det som gjorde att jag bytte var tyngden i stcroix spöt, som jag tyckte hämmade
beteskontakten vilket är super i ditt lätta spö - rullfästet är det bästa som finns
handtaget är perfekt längd, korken är av premium kvalite längden på spö är också bra
frågan är om det pallar med 180 gram?
Kommentera
-
Hej kul att du gillar spöt. Jag har lagt ner mycket tid på den serien skall du veta. Nää för fan spöt "driver" inget jerkbaits i 180gr klassen men du kan säkert kasta dem. De är gjort för att vara bäst för de beten 99% använder mest nämligen mellan 50-120gr och där ligger styrkan. Det kommer en styvare 7.3" för er som gillar styva påkar oxå. Samt att det vilken dag som helst dyker upp en 7.6" som oxå är lite styvare och gjort för alllt-i-allo och är perfekt för regular dawgs osv. Det spöt är delat i handtaget.
Ursprungligen postat av rl Visa inläggbuster, jag har ett 130-180 grams luna, jag går från stcroix 6.9 3-8 oz
efter första provturen i dag känndes spöt helt annorlunda mot vad man är van vid
som jag kände går det lika bra från beten runt 60 gram till ia alla fall 120 gram
det som gjorde att jag bytte var tyngden i stcroix spöt, som jag tyckte hämmade
beteskontakten vilket är super i ditt lätta spö - rullfästet är det bästa som finns
handtaget är perfekt längd, korken är av premium kvalite längden på spö är också bra
frågan är om det pallar med 180 gram?
Kommentera
-
kul att du hämtat influenser från japan, ser verkligen ut som steez, zillion osv
men varför har du valt att skriva " fel klassning " ( 120 -180 gram )
vad är skillnaden mellan i fish & buster jerk ?
vad har du emot större beten ( big bandit typ )
kommer du kunna få daiwa att bygga en lågprofilsrulle som pallar med jerk i sthlms speciella vatten ?
daiwa är värdens bästa rulltillverkare, synd att inte fler rullar kommer över hit
dom har även en hel del mycket fina spön
Kommentera
-
Hej
Har inte hämtat influenserna från Daiwas Japan modeller även om det ser ut så. Gnuggade mina grå en gång och beställde vad jag trodde då jag var först med ett jerkspö med två delat foam handtag a'la karpspö design. Sedemera fick det spöt stå mall för ett annat mycket uppskattat spö som var banbrytande då "Buster Stiff". Det går tyvärr inte att få Daiwa Japan att göra exakt det man vill, för som du så riktigt skriver är de världens största tillverkare av spö & rulle för sportfiske. Däremot kan man önska och komma med förslag. Ex ville jag ha hela korkhandtag på Luna serien, men fabriken menade på att om spöna skulle få heta Luna skulle de se riktigt exclusiva ut, Exculsiva spön hos Daiwa har två delade handtag så det var bara att vika ner sig. Men resultatet är ju bra i alla fall. Vi har bara de allra bästa komponenterna i luna serien och de motsvarar verkligen top of the line. Jag har aldrig gjort bättre mer exclusiva spön. Det är väldigt stor skillnad mellan BJ och IFISH. Dock har bägge fiskform och man kan inte uppfinna hjulet varje gång. Jag har försökt göra ett bete med långt hän och en mer kastvänlig desig och tycker själv att jag lyckats bra. De flesta som provat IFISH är mer än nöjda och har verkligen funnit ett bete som fyller en rejäl lucka. Jag har generelt inget emot stora beten, men tycker inte jag riktigt orkar fiska med dessa en hel dag. Däremot kommer 3 nya beten till hösten för vår leverans, av vilka ett är lite större som simmar allmänt crayzy (som dansken skulle ha sagt) samt ett spinn, jerk, trolling bete. Och till sist en självsimmare. Vi har dessutom smygpremiär av ett ruskigt fint swimbait (hoppas jag) till hösten.
Jag hoppas oxå på att kunna påverka Daiwa att ta fram en rulle i stil med Quantum Cabo och vi får väl se vad jag kan göra, men helt klart är att det är en växande marknad. I usa är senaste flugan att fiska med helt nya Saltis levelvind för musky för stora gummibeten och spinnare. Så vi får väl se vad som händer.
Ursprungligen postat av rl Visa inläggkul att du hämtat influenser från japan, ser verkligen ut som steez, zillion osv
men varför har du valt att skriva " fel klassning " ( 120 -180 gram )
vad är skillnaden mellan i fish & buster jerk ?
vad har du emot större beten ( big bandit typ )
kommer du kunna få daiwa att bygga en lågprofilsrulle som pallar med jerk i sthlms speciella vatten ?
daiwa är värdens bästa rulltillverkare, synd att inte fler rullar kommer över hit
dom har även en hel del mycket fina spön
Kommentera
-
Ja det var ett riktigt fint bete (om det var det jag såg dig fiska med) med sjukt fin gång och trevligt häng för att vara swimbait, om gäddorna gillar det lär vi bli varseUrsprungligen postat av Buster Visa inläggVi har dessutom smygpremiär av ett ruskigt fint swimbait (hoppas jag) till hösten.
.
/bara Oscar______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 920 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-09-21, 16:38
|
||
|
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
|
13 svar
2 880 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gädd-jos
2025-09-12, 20:08
|
||
|
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
|
39 svar
3 208 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-07, 18:31
|
||
|
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
|
1 007 svar
152 176 visningar
18 gillar
|
Senaste inlägg
av Sepiahorse
2026-02-18, 11:52
|
||
|
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
|
1 055 svar
202 200 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-09-14, 21:13
|

Har ett 7.6 nu som jag diggar då man både kan jerka med det och kasta zaltisar mm och även ha det till trolling
Kommentera