komma ner på djupet softbaits råd/ hjäp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

komma ner på djupet softbaits råd/ hjäp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• komma ner på djupet softbaits råd/ hjäp

Tjenna! Jag var ute på sjön igår och nötte lite nya fiskeplatser med ekolodet, till min förvåning hittade jag en djupbrant som började från 3 meter till ungeför 8-9 meter., precis där jag jag åkt förbi flertal gånger utan att anat något. Det visade sig att det stod en hel del fisk parkerade där men problemet var att med min jerkutrustning hade jag lite problem att ta mig ner på djupet. Jag skulle tro att fisken var på cirka 5-till 8 meters djup. Så jag skulle behöva lite hjälp med att välja rätt bete, Det jag tror skulle funka bäst är väll swimbaits av något slag. Men vilken swimbait dyker ner runt 6 meter? Kanske att någon bulldawg skulle funka också kom med förslag....

tack på förhand
    Kan vara det roligaste......

Funkar väl med allt som sjunker?
    Varför inte bara låta en Buster eller big Bandit sjunka lite extra länge så att du kommer ner på djupet??

MVH Jerker

Kommentera

Någon form av gummibete! Exempelvis Bulldawg eller alien eel, rigga om krokarna så att de sitter på ryggen, sen är det bara att låta dem sjunka till botten!

Annars finns ju en mängd olika vanliga jiggar! Bara att köpa den största affären har och ett fett huvud så är du hemma!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jo jag försökte det också men det kändes inte så effektift, tog välldans långtid men visst det funkar men det var inte därför jag stardade denn tråd ville mest ha hjälp med swimbaits drag som går ner på djupet och tror helt enkelt att någon sitter med kunskapen....
        Kan vara det roligaste......

Kommentera

Ursprungligen postat av Pelle-Rebel Visa inlägg
          Jo jag försökte det också men det kändes inte så effektift, tog välldans långtid men visst det funkar men det var inte därför jag stardade denn tråd ville mest ha hjälp med swimbaits drag som går ner på djupet och tror helt enkelt att någon sitter med kunskapen....
          Los Pungos är en metod, två päronbly i buköglan istället för kroken.
          Rigga extra krokar på ryggen i knytbar tafs.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

det finns ju bra tailar också men annars kör med swimbaits bull dawg
            Titta gärna in på min fiskeblogg
            www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Instämmer med föregående talare. Alien Eel är en killer för gäddfiske på dessa djup.

I beteslådan till sommarens gäddfiske på djupbranterna skulle jag också vilja lägga till Bosse Carlssons förtyngda spinnflugor http://www.jaktbutik.se/provbutik/in...etaljer&id=485 samt Salmos Giant Chubby som är lite bortglömd i dessa sammanhang - en större variant av vertikal killer wobblern chubby darter... http://www.jaktbutik.se/provbutik/in...etaljer&id=210

Skulle även testa ett större drachowich tackel eller fireball med mört och skicka ner på djupet. Aktivt bottenmete med mört skulle jag också testa.

Skitfiske
              Min blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              271 954 visningar
              0 gillar