dum fråga bara - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dum fråga bara

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• dum fråga bara

jag funderar på att köpa ett strike pro pike range 6.6 contest. men om man gämför detta spöt med 6 fots spöt, är de då så att dom har lagt extraländen i handtaget där bak?? (kommer inte på vad de heter) tror jag har läst de nån stans....

Det spö du menar är väl Conductor? Som du inte kom ihåg namnet på alltså.

Jag har använt det under ca 1 års jerkande och var jättenöjd med det spöt. Sen gick det sönder i en bilpackning. Så det blev raka vägen till den lokala handlaren och förklarade vad som hänt. Trots att det inte var något fabrikationsfel på spöt fick jag 700 kr i rabat av Strike pro.
    Köpte ett nytt spö, ett Contest 6,6 som jag är ännu mer nöjd med än vad jag var med conductor. Den stora skillnaden är som du befarar i handtaget, möjligt att contest är lite längre även ovanför rullfästet men det är ingen jätteskillnad.
    Det blir lite jobbigare vid transporten av det längre spöt jämfört med det kortare, men det tycker jag det är värt, för det längre är mycket skönare, speciellt om du vill gå på tyngre beten.

Men jag är i alla fall jättenöjd med bägge dessa spön och jag tror inte du blir missnöjd vilket du än väljer. De erfarenheter jag har av Strike pro är bara positiva.

Hoppas detta hjälpte. Undrar du något mer är det bara att skicka ett pm så jag inte missar tråden.

Johan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
    2 355 svar
    274 878 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg engqvist