Bft Walker jig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bft Walker jig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bft Walker jig?

Jag har tänkt införskaffa mej ett renodlat jiggspö för aborre och funderar mycket på att köpa ett bft wakler jig i lättaste modellen. Just nu har jag ett vanligt bft walker medium till både jigfisket och popperfiske, men jag skulle vilja ha något lite längre för att få bättre kast + att det spöt är väl styvt för enbart aborrfiske.

Är det något att satsa på eller ska man titta efter något annat. Kan ju tillägga att spöt inte finns i någon butik nära mej, det är därför jag undrar.
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Jag sökte runt lite och det verkar som många gillar team dragon spöna och savage gear bushwacker?

Dom spöna verkar ju dock vara 7fot så det skiljer ju inte så mycket från 6,6...
    Är det ingen som har några tips eller förslag. Man kanske inte behöver ha längre än 7 för att få långa kast ändå?

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
      Jag sökte runt lite och det verkar som många gillar team dragon spöna och savage gear bushwacker?

Dom spöna verkar ju dock vara 7fot så det skiljer ju inte så mycket från 6,6... Är det ingen som har några tips eller förslag. Man kanske inte behöver ha längre än 7 för att få långa kast ändå?
      Fiskar själv abborre numera med Team Dragon Pro Selection Silver Edition 6'11" (210 cm) 28-34-210 är Dragons artikelnummer på spöt. Underbar känsla och blixtsnabb klinga! Spöt har också nya X-Joint Double security som är en extra påkostad skarv som gör att spöt inte skall glappa i skarven då det är 2-delat.

Helt underbart spö till allt ifrån 10 grams jiggskallar till 30-35 grams småwobbler, spookar, poppers osv.

Rekommenderas! Vill man inte ha denna modell med X-Fast klinga (som är extra styv med endast snabb toppaktion) så finns samma spö utan X-joint med Fast (normalsnabb) klinga. Bytte nyss till X-Fast från den vanliga modellen.

Kastlängderna är det inget fel på. Använder en Shimano Technium 1500 MgS med Sufix Performance Braid 0.16mm/6.8kg (motsvarar ungefär 0.12mm fireline i tjocklek) och jag skickar 7 grams spinnare till horisonten...

1595 kr+frakt. maila jens@wallinsfiske.se så kan vi hjälpa till att ta hem ett till dig.
      Senast ändrad av mascot; 2009-06-16, 12:04.
      Min blogg

Kommentera

Tackar för tipset, det tål helt klart att tänkas på, dock tror jag det ligger en bit över min budget + att det inte verkar helt olikt det spö jag nu har fast det kan man ju aldrig avgöra utan att känna på grejerna.

Men det är ju ett alternativ iaf, nu vill jag ha fler.

Kommentera

Jag har ett bushwacker och det är typ lika hårt som vanligt walker light i toppen, jag gillar lite hårdare spön till jiggfiske vilket inte många gör. Jag kände på ett walker jig på mässan och det kändes jäkligt gott.

Ska du köpa ett dragonspö så köp direkt från polen. I Sverige är det sjuka priser på dragonspön, tex ett dragon destiny 260cm 4-21gr tar fishmania 3300:- för när butik i polen tar ca 900:- för samma spö. Man undrar ju hur mycket mellanhänderna tjänar per spö

Kommentera

Ok, nej då blir det nog inget dragonspö. Ingen som har synpunkter på savager gear jig´n spin? Det verkar ju vara helt ok med och ligga i rätt pris för min del iaf.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            274 535 visningar