Laga spöt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laga spöt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laga spöt

Tjenare,
    För ett tag sedan så vart jag iväg och fiskade och va dum nog att lägga mitt spö på marken, Olyckligtvis nog så råkade en utav mina polare trampa på spöt så på första kastet så gick hela övre partiet på mitt Ron Thompson spö sönder. Jag undrar om någon kanske vart med om samma grej och lyckats fixa en ny del, Alltså om jag vänder mig till en fiskebutik tror ni dom kan fixa en ny del till mig då.

Anledningen till att jag sparat på spöt är pga att jag fick det utav min morfar så det har lite annat värde för mig och skulle verkligen uppskatta hjälp.

Det är svårt att laga just den delen av spöt. Man får inte tillbaka samma egenskaper i spöt. Oftast blir dom lite styvare och svår kastade. Det finns flera olika metoder att laga trasiga spön på. Antingen gör man en form som passar perfekt in i spöts kärna. limmar insidan och skjuter in formen. andra tar någon typ av aluminium eller annan lätt metall i smalare variant. Och fyller med epoxy lim.

Har själv ett spö jag fick av min far strax innan han gick bort. Och en fisketur i älven när jag drillade fisk small det bara till... toppen gick av och måttligt jävla sur man var efter det.
    Inte så mycket man kan göra. Men jag ska göra ett försök att hitta någon aluminium kon som har passande form. Epoxy lima spöt och hoppas på att det ser bra ut. Sen får det stå i skåpet och vara prydnad.
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Om man har ett Ron Thompson och ngn råkar trampa av det så ska man tacka den personen...

Kommentera

Ursäkta! Såg precis att du fått spöt av din morfar och att det hade stort affektionsvärde för dig, inte meningen att vara taskig....
        Kolla med Svendsen sport om dom kan få fram en ny spötopp till dig.

Kommentera

http://www.svendsen-sport.dk/ Där hittar du den information som du behöver för att få kontakt med dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leios Visa inlägg
            Tjenare,
            För ett tag sedan så vart jag iväg och fiskade och va dum nog att lägga mitt spö på marken, Olyckligtvis nog så råkade en utav mina polare trampa på spöt så på första kastet så gick hela övre partiet på mitt Ron Thompson spö sönder. Jag undrar om någon kanske vart med om samma grej och lyckats fixa en ny del, Alltså om jag vänder mig till en fiskebutik tror ni dom kan fixa en ny del till mig då.

Anledningen till att jag sparat på spöt är pga att jag fick det utav min morfar så det har lite annat värde för mig och skulle verkligen uppskatta hjälp.
            Hej Sebastian "Leios" Ljungmark; Kontakta Sportfiskeboden, Mikael Boettge i Täby, Lundgrens Fiskeredskap i Gamla Stan eller någon större närliggande sportfiskebutik och be dem skaffa en ny, passande spötopp eller underdel till ditt Ron Thomson spö. Det blir den bästa och samtidigt billigaste, fungerande lösningen på ditt problem. Att laga ditt spö med en spigotholk eller någon "lullull-lösning" gör dig bara arg och missnöjd.
            Nothing is for ever!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Om spöt inte har något affektionsvärde för dig så säger jag som någon sa tidigare, skit i att laga det och köp ett nytt.
              Det hade troligtvis gått av ganska snart utan att någon trampat på det. Min erfarenhet av RT är allt annat än bra...
              //C
              http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              274 597 visningar
              0 gillar