Bulldawg, eller ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bulldawg, eller ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bulldawg, eller ?

Kommande tisdag så ska vi åka till Finland för att fiska lite gädda och på vägen dit tänkte vi stanna vid attitude baits då vi kör förbi där. Det jag tänkt köpa är en bulldawg då jag hört att dom ska vara riktigt effektiva på gädda men jag har aldrig testat det själv.

Jag har två frågor, den första är om bulldawg är det bästa av mjukbetena eller om det finns något som änny bättre som t.ex. Alien Eel. Vad ligger piserna på?

Min andra fråga är om det ska fiskas normalt, vanlig invevning, elelr om man ska "jerka" fram det som man gör med jerkbait ?

MVH Gustav

själv tycker jag att det är de bästa gummi betet.
    de kostar 169 för en regular och 199 för en magnum.
    du kan fiska bullen olika spinn hem med stopp jerka den lite. jigga hem den allt funkar :P
    Skit fiske på dig

Kommentera

Ursprungligen postat av Guurrey Visa inlägg
      Kommande tisdag så ska vi åka till Finland för att fiska lite gädda och på vägen dit tänkte vi stanna vid attitude baits då vi kör förbi där. Det jag tänkt köpa är en bulldawg då jag hört att dom ska vara riktigt effektiva på gädda men jag har aldrig testat det själv.

Jag har två frågor, den första är om bulldawg är det bästa av mjukbetena eller om det finns något som änny bättre som t.ex. Alien Eel. Vad ligger piserna på?

Min andra fråga är om det ska fiskas normalt, vanlig invevning, elelr om man ska "jerka" fram det som man gör med jerkbait ?

MVH Gustav
      Jag skulle inte köpa dom . Dom nya är rent ut sagt bara skräp alldelles för mjuka livslängden motiverar inte priset. . Köp ailen eal i stället dom är inte så bra som gamla bulldawg men bättre än dom nya å billiagre ligger väll på 100-140 kr beronde på vart man handlar .

Veva dom fort över sjögräset .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
        Jag skulle inte köpa dom . Dom nya är rent ut sagt bara skräp alldelles för mjuka livslängden motiverar inte priset. . Köp ailen eal i stället dom är inte så bra som gamla bulldawg men bättre än dom nya å billiagre ligger väll på 100-140 kr beronde på vart man handlar .

Veva dom fort över sjögräset .

/Fredrik
        men attitudebaits har inte ailen eal.

Kommentera

Ursprungligen postat av bluehawaii Visa inlägg
          men attitudebaits har inte ailen eal.
          Å andra sidan frågar trådskaparen om "tex alien eel" är bättre

Kommentera

Guurey: Jag kan rekommendera dig att läsa: http://www.fiskesnack.com/forum/show...bulldawg+eller

Där har din fråga behandlats.

Kommentera

Tack för alla svar, och tackar så mycket för länken som hjälpte mycket. Men Det står väldigt olika, vissa säger att man bör köpa Alien Eel och vissa att man ska köpa bullar.

Fler får mer än gärna skriva vad dom tycker är mest lönt att skaffa sig av Alien Eel och bullar så jag får en godare insikt i vad jag ska köpa då jag fortfarande är väldigt klyven.

Kommentera

Jag har inte testat Bulldawg, men kan intyga att Alien eel funkar.

Kommentera

Det är skillnad i hållbarhet på Alien Eel också. Grön/svart, guld/röd och svart med orange stjärt har hårdare gummi än andra färger jag testat. Shallow-varianten håller lika "bra" som senare modeller av Bulldawg.. Curley Sue är också ett bra bete av samma typ. Går rätt ytligt, men lätt att haka på ett päronbly i valfri vikt.

Kommentera

Tack för alla svar ! Jag tar och köper mig en Alien Eel då istället så får vi hoppas på att den lyckas leverera sen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 464 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13