Tips ang. tailbaits och swimbaits! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips ang. tailbaits och swimbaits!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips ang. tailbaits och swimbaits!

Hej, skulle ta gärna ta emot lite tips om hur ni fiskar era tailar och swimbaits, har 3 bulldawgs 1 zam z tail och 1 helltail, fick första rundan med en bulldawg reg shallow 2 gäddor, en på 6kg, annors har det varit helt dött, så undrar på hurudana platser ni fiskar med dessa beten och hur ni tar hem dem, har hört så mycket bra om dem att jag vill inte tappa förtroendet ännu.

Tack i förhand!
    /Victor

har inte använt de beten du skriver upp här särskilt mycket men andra tailbeten.Jag har främst haft framgång med mina tailbeten när fisken varit riktigt trög.bara spunnit hem dem långsamt med långa spinnstopp och i stort sett alla hugg har kommit i stoppen.De gånger jag fått bäst på gummibeten är när jag trollat med dem men vet att många brukar använda bulldawg att fiska branter med och tokveva hem dem med regelbundna spinnstopp.Denna metod borde även fungera bra med tailbeten men de flesta av dem jag har gr upp i ytan om jag vevar dem riktigt snabbt

Kommentera

Tjo!

Nu på sommaren använder jag "bullar" på 4 sätt

1. Vevas med hög hastighet över bälten med växtlighet, oftast shallowmodeller, beror lite på djupet!
      2. Fiska igenom de djupare branterna exempelvis vid uddar, grund osv... hastighet både långsamt och tokfort!
      3. Trolling med eller utan extra bly, nu på sommaren normalt relativt hög hastighet, därför jag blyar dem!
      4. Tackla om dem så att krokarna hamnar på ryggen och låt dem sjunka till botten bredvid natebälten, veva hem dem långsamt för att sedan öka takten rejält, låt dem sedan sjunka till botten igen och släpa dem!

Alla har gett resultat!

Skitfiske!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Madvic Visa inlägg
        Hej, skulle ta gärna ta emot lite tips om hur ni fiskar era tailar och swimbaits, har 3 bulldawgs 1 zam z tail och 1 helltail, fick första rundan med en bulldawg reg shallow 2 gäddor, en på 6kg, annors har det varit helt dött, så undrar på hurudana platser ni fiskar med dessa beten och hur ni tar hem dem, har hört så mycket bra om dem att jag vill inte tappa förtroendet ännu.

Tack i förhand!
        /Victor
        Vad fiskar du i för vatten i magra skogssjöar känns ju stora beten helt värdelöst .
        I skärgården fiskar ja Hell tail på 2-4 meter över natebälten ofta hugger fisken i spinnstoppen eller när ja vevar sakta . Zam Z tail likaså . Men viktigaste av allt är att LIGG STILL drivfiske å hell tail är helt värdelöst dom bara snurrar å går i ytan .
        Ailen eal fiskar ja med på kanter å grynnor å över gräs å försöker veva rätt fort med vevstopp .
        Bulldawg bara dyrt skräp med usel kvalitee allafall dom nya .

/Fredrik

Kommentera

finns tailar som funkar vid driv fiske oxå

kram /kjelle

Kommentera

Tack för alla svar!!, men har märkt att om man drar tex. shallow modellen (bulldawg) för snabbt hem så börjar den lite och kantra, tänkte på att hänga ett par päronblyn i krokfästen för bättre balans? tänkte också göra det på en regular bulle för trolling som du sa Marcus.

Tack väldigt mycket i förhand!
            /Victor

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 335 visningar
            0 gillar