Luktmedel, funkar det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Luktmedel, funkar det?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Luktmedel, funkar det?

Hur är egentligen erfarenheten hos er med luktmedel, spray eller gel som man ser lite här och var? Kan det göra nån skillnad, kanske i olika llägen?

Jerkar mest och är lite sugen på att prova om man får nån positiv feedback här. Luktar dragen apa efter fisket?

Jag har testat lite på vertikaljiggar och då tycker jag det funkar.
    Om jag inte haft ett hugg innan så får jag det oftast när jag sprejat betet.
    Jag kör med Berkleys spray - Herring.
    Känner dock knappt någon lukt alls på den själv.

Kommentera

Jag fick en del öring med det i somras, men fiskade för lite för att säga om det var utslagsgivande.

I Norge så har jag kört med Berkley Gulp förra sommaren och det gav märkbart bättre resultat. Körde med maskar som jag kapade i 2 delar och trädde på kroken.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ok, tackar. Fiskar ju mest gädda, är det nån särskild lukt som funkar bäst då eller funkar Herring där också?

Kommentera

nu när frågor om luktmedel är igång . så undrar jag om det skulle vara möjligt att göra något slags luktmedel själv . isåfall hur ??

Kommentera

Ursprungligen postat av Lawson Visa inlägg
            Ok, tackar. Fiskar ju mest gädda, är det nån särskild lukt som funkar bäst då eller funkar Herring där också?
            Jag kör med herring vid gäddfiske och det har funkat bra, men kan tänka mig att minnow skulle kunna funka bra det med.

Kommentera

Jag har ett BioEdge Minnow stifft till mina Jerkbeten mm... tycker inte det ger mer fisk generellt sett, men kan tröga dagar vara avgörande om fisken ska hugger eller inte.

har även upplevt att fisken hugger mer aggresivt än prövande när betet luktar döfisk..

Kör mesta dels utan och tror inte att doft medel har en avgörande faktor när det gäller att få fisk.

Kommentera

Jag har provat till torsk , det gjorde ingen nytta bättre byta färg/storlek på drag ev. växla till jigg.

Provade även powerbait gulp mask till borre, helt värdelöst, dom som körde vanlig hederlig metmask runt mig fick massor men jag nollade, när jag bytte till den vanliga masken nappade det så inga sådana för mig igen.

Kommentera

Kör i stort sett bara gädda och mina erfarenheter är begränsade till för några decennier sedan. Däremot kan jag starkt rekommendera det avseende det motsatta könet...

Kommentera

Ursprungligen postat av PFL Visa inlägg
                    Kör i stort sett bara gädda och mina erfarenheter är begränsade till för några decennier sedan. Däremot kan jag starkt rekommendera det avseende det motsatta könet...
                    Menar du att osa död fisk på krogen funkar? Om det drar till sig gäddor och torskar skulle jag nog avråda detta, speciellt i kombination med sprit...
                    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 316 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist