Limited edition? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Limited edition?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Limited edition?

Fick till min fasa se att det nu mer tillverkas limited edition blöjjor! Sjukt! Vad har då detta med wobblers att göra? Jo, Det mesta finns ju idag att köpa i begränsade upplagor, allt för att få konsumenten att känna att han / hon har något speciellt, något som ingen annan har. Det funkar ju i stort sett i alla andra brancher så då borde ju funka bland pryltokiga fiskefreaks.
    Tycker mig ana att denna trenden börjat smyga sig in i betestillverkningen också. Vad jag sett hittils är att lite olika sk "fiskeprofiler" får göra egna färgsättningar av beten och att några wobblersnidare/målare har fått spraya upp lite "esox lucius" jerkar samt att butiker har skaffat sig egna färger. Var slutar detta? Kommer vi få se "höst kollektionen" från CWC snart? Kommer man kunna köpa "custom lackad Hi-Lo" eller en svindyr limited edition färg på "Zalt" Eller är det bara jag som inte hänger med? Finns detta redan?
    ... everything else is baitfish.

Mugge... Flera kommer säkert kommentera, oj har du äntligen förstått att det är ett försäljningsknep! Problemet är att du har helt rätt och 99% inser inte att det nu för tiden (det du beskriver ovan) är ett direkt försäljningsknep utan egentliga värdegrunder för konsumenten.

En mycket god kommentar Mugge.

MVH

Kommentera

Håller med dig mugge man köper ibland en ny färg för den verkar ju cool men oftast återfaller man till sina klassiska färger allt som oftast.. men vi e nog något av dem mest trendkänsliga som fins och många som mig anser ju ähhh sin stora hobby får man lägga onödiga pengar på.. vi är helt enkelt dumma i bollen eller så har "vi" för mycket pengar..

Kommentera

Vad går tråden ut på? Det är väl bara positivt med ett stort utval, låter på din diskussion som om det vore ett problem, dyrare? Javisst! Men det finns ju inget som säger att du måste köpa det du tycker är onödigt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        274 252 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13