Tjejrulle 400~kronorsklassen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tjejrulle 400~kronorsklassen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
    Håll ut ett tag till tills tokreorna börjar. En mkt bra rulle som jag själv kör i flera varianter är Shimanos super GT-RB. Normalpris för den brukar vara 1100. Nu "rear" vissa ut dom för drygt 900 och hävdar att normalpris är 1495 eller något liknande. Får du en sån för en 500-700 så gör du ett rejält klipp. Den är även värd att köpa begagnad om den inte ser misshandlad ut. Köp inget för 400 till normalpris i Sverige. Dåliga grejer som krånglar är anledningen att många lägger ned fiske. Om du kör flätlina är en bra rulle ett krav.Köp dig en bra rulle nu så får tjejen ärva din som Jerklimpan föreslog.
    När brukar tokreorna börja?
    Nån har några rea på 550kr för abu cardinal 700,Ska själv köpa en ul-rulle eller i storleken större (1000)

Kommentera

En del har börjat, men bara med rullarna som kostar typ 6000 från början. Och sådana rullar köper ju inga riktiga fiskare.

Kommentera

Vi har tittar på denna rullen Shimano Hyperloop 2500 RB kostar från 249 till 379 och en fiskebutik hävdar att den har kostat 499 kronor i originalpris. Vet inte om detta är någon bra rulle har någon erfarenhet av denna rullen?

Kommentera

Är det inte vettigt att köpa "riktiga" grejer som håller och känns bra att fiska med?
          Hade jag varit i dina kläder hade jag lagt runt 1200 och en bra rulle samt ett bra spö. Det blir billigare i längden.

Kommentera

för runt 500 hundringen hade jag köpt en cardinal 700 på rea, köpte min för 539 hos olssons, tyvärr e dom slut där men fins på många andra ställen för nästan samma pris, tycker den e en bra rulle, sålde den till lillebror min när jag nyligen köpte en ny technium 3000 från shimano, dyrare rulle, men vettefan om inte cardinalen kändes bättre? sen var de ju de med kvaliten, den första rullen jag fick hem var trasig direkt... Men nästa funka fin fint o brossan klagar inte! så mitt tips är en cardinal 700 eller möjligen en stealth från abu för 500:- har bara klämt på den men den verka okey, min stamina rulle i UL klassen är jag själv oxå helnöjd med (299:-!!!)
            Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Vi har bestämt oss för en Shimano Catana 2500, 5 års garanti också, så om det inte håller, finns det garanti som tur är.

Tack för all hjälp!

Kommentera

okuma calynn finns i kit oxå, med ett matchande spö, går att hitta för runt 800 eller nått sånt. Tjejen kör ett sånt, och det är enligt min ringa mening, bättre än man först skulle tro...

Kommentera

Bästa förslaget tycker jag jerklimpan har...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  271 609 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13