Esox Lucius - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Esox Lucius

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Esox Lucius

är det någon som vet varför de säljs för runt 99kr/st? jag har inte en sån men de ser bra ut. säljer de så dåligt att de rear ut de så tidigt? och om de säljer så dåligt betyder det att de flesta är inte nöjda med de?
    har jag missat något om dessa beten?
    http://lurehunter.blogspot.com

jag köpte 3 för 2 på berras, älskar alla 3, de va en Suspending (Tail), Slowsink (Slider) och en Floating Crank (Rund tjock wobbler, grundgående)

tycker de va riktigt finer, slowsinken e det riktigt fin rörelse på om man jerkar hårt åker den upp och ner ibland. Tailsen va en tail (tråkiga men effektiva), wobblar lite när man vevar men annars som en vanlig tail. Cranken e cool som faan, ger en våg över den om man fiskar med lätt lina och tafs annars åker den typ max 50cm under ytan

Kommentera

De tar bra med fisk dock inget favoritbete och inte det lättaste att få till gången på. Sen är de ju inte fy skam att se på.. Har några stycken.

Kommentera

Har fått höra av olika försäljare att dom sålt väldigt dåligt.
        En ÅF hade inte sålt mer än nåt enstaka ex på ett bra tag.
        Den andra sa "Vi vill bara sälja vad vi själva tycker är bra." och det säger rätt mycket tycker jag.
        Sen att dom var löjligt dyra från början kan vara en anledning, dom tar helt enkelt upp mycket hyllplats i butikerna.
        En annan ÅF tyckte deras (BromanOdell) besökande försäljare var så jobbig och som krävde få fylla på sin beteslåda med beten ur butiken gratis så att dom inte vill köpa in från dom ö.h.

Kommentera

De beten som de rear ut just nu är det något fel på, tror det var något med krokarna!
          sigpic
          www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddBjörn Visa inlägg
            De beten som de rear ut just nu är det något fel på, tror det var något med krokarna!
            Japp, ca 50% av dragen har dåliga krokar (går lätt att jämföra och se..) men det är bara att inte välja dessa Om jag inte minns helt fel så hade alla Pink Lady's dåliga krokar på Beoutdoor Norsborg.
            På hemsidan kan man läsa "Dessa beten är exakt som de vanliga, men kan ha varierande krokkvalitet, annars är det samma bete."

Kommentera

Jag gillar dessa beten stark, Slow Sinken har blivit en riktig favorit och den levererar bra med fisk!!
              Föredrar 65g framför 100g. Finns dom att köpa för 99:- på andra ställen än i Norsborg? Isf måste jag fylla på lite.

Kommentera

Så mycket skvaller och spekulationer!

Anledningen till att de sälja ut i de flesta butiker är för att BromanOdell bytt ägare. Den nya ägaren är "fishit" som också äger Berras. Detta gör att andra butiker inte vill stödja Berras som är en konkurrent.
                Att Berras säljer ut de med defekta krokar beror på att de har tillgång då andrahandssorteringen. De säljer även förstahandsbeten.

Ang betenas funktion kan jag inte säga så mycket. Har köpt en del på seenare tid men har inte hunnit ge med så mycket tid i vattnet. Men kvaliteen känns hög. Jag är ju Zalt-fantast, men finishen känns bättre på BromanOdell. Gillar deras tail-beten skarpt. Ska bli kul att se om de levererar.
                Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

ok, intrsant. willys och AB Fiskarna.

http://lurehunter.blogspot.com

Kommentera

Jag köpte en Esox Lucius Suspending Softtail. Tyckte att den såg väldigt välgord ut och färgsättningen var väldigt fin men tailen kändes mycket stelare än t ex den som sitter på Zam Z tail. Jag fyllde upp en hink med vatten för att se hur fort den sjunk i vattnet och då fick jag en negativ överraskning, den sjönk med nosen rakt ner. Detta kommer att innebära att vid spinnstopp så kommer den att sakta sjunka med nosen rakt ner i vattnet och det tror inte jag är speciellt bra. Jämför man med en Z-tail så sjunker den helt horisontellt i vattnet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 173 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13