Har just börjat att jerka å jag vill ha tips på bra å lättfiskade beten. Vad tycker ni om Busters jerkbait??? är tacksam för alla tips.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på bra jerkbait...
Collapse
X
-
salmo slider, buster jerk, pikeattack, suick, burt, esox lucius shallow, esox lucius slow sink
köp en Pig, de som säger att ,man itne ska börja me den har inte tänkt till
om man jerkar i 1 år och sen köper en e det lika svårt som om man börjar med en Pig
när man väl har lärt sej piggen så e den skitkul o fiska med
-
Zam Z Tail.
Vanlig Buster Jerk.(alla 3, shallow cruiser, shallow runner och sinking)
4 Play 19cm fr Savagear.
Min topplista för tillfället. Ganska lätta beten som inte kräver så tung utrustning.
Kommentera
-
Köp tre beten med olika egenskaper . Exv:
1. Glider- Enkla att fiska sida-sida, exempel på beten: Kjelle L´s Stalker, Sweet shad 66, BJ, Hellhound och Slider
2. Oregelbunden gång- ibland helt outstanding, oftast faktiskt. Exempel: Pig Jr, Undertaker, Cisco Jr och Andrées Retard
3. Bellyflasher- mycket sida nedåt, enkla att fiska för en nybörjare. Exempelvis: Fat Flipper small, Andrées Victim och Belly Buster (där jag verkligen inte skule välja den sistnämnda först eftersom den är lite krångligare att lära sig)
Lycka till!Allt är mört som glimmar!
Kommentera
-
Oscar> Det är väl kanske en definitionsfråga, tror inte det finns några standarder och definitioner gjorda här, vissa beten är ju mer eller mindre av olika varianter.
Slider går väl egentligen in under beten som Punnisher, Squarepusher och liknande. Vet inte riktigt vad man ska kalla dem. Glider är inte nödvändigtvis beten som är avlånga och glider ut långt åt sidorna, BJ är ju exempelvis en glider.
Strunt samma, huvudsaken är att han investerar i ett antal olika beten för att komplettera och få bredd.Allt är mört som glimmar!
Kommentera
-
Skulle inte rekommendera beten som suick och burt att starta med. Finns betydligt lättare beten att börja med. T.ex. Salmo slider, magic maker, osv. Sen säger folk att Pig är svårfiskad, den fiskar ju för f_n sig själv, iaf 6´´ modellen. Då är i så fall buster jerk svårare...Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inläggsalmo slider, buster jerk, pikeattack, suick, burt, esox lucius shallow, esox lucius slow sink
köp en Pig, de som säger att ,man itne ska börja me den har inte tänkt till
om man jerkar i 1 år och sen köper en e det lika svårt som om man börjar med en Pig
när man väl har lärt sej piggen så e den skitkul o fiska medEn expert är en person som kan hindra andra från att använda vanligt sunt förnuft. -G.P.
Kommentera
-
Piggen är absolut inte svår att fiska så pass att man får fisk, på den punkten håller jag med, det är att fiska piggen som man själv vill att den ska gå som kräver lite mer träning. Ett lättfiskat bete som en avancerad användare kan använda lite mer universalt än låt säga en buster jerk imo.Ursprungligen postat av Loffe Visa inläggSkulle inte rekommendera beten som suick och burt att starta med. Finns betydligt lättare beten att börja med. T.ex. Salmo slider, magic maker, osv. Sen säger folk att Pig är svårfiskad, den fiskar ju för f_n sig själv, iaf 6´´ modellen. Då är i så fall buster jerk svårare...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
274 093 visningar