Titanium SSGS vs Skeletor II - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Titanium SSGS vs Skeletor II

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Titanium SSGS vs Skeletor II

Tjo.

Är som så att jag har ett Titanium SSGS spö, 8fot 4-24gr. Tycker detta spö är väldigt mjukt i toppen, på gränsen till för mjukt för min smak.

Har därför börjat kolla på spön i klasserna ~7fot och 2-12gr.

Ett spö som passar in exakt på detta är då Skeletor spöt, så min undran blir då till dem som klämt på båda ifall detta spö är lika mjukt som Titanium spöt?

Har även kikat lite på Beastmaster och Speedmaster serien, hur är dessa, mjuka/styva ?

Tacksam för lite synpunkter!

//L

Skelletorspöt (2) är det skönaste spöt jag köpt. Nöjd som fan.
    Men har tyvär inte provat dom andra...
    Ja den kanske är liten men den luktar som en stor

Kommentera

Håll dig borta från BeastMaster! Jäkla skitspön, iaf enligt mig. Seg aktion som inte svarar förrän det e för sent.

Ska du ha spöt till jiggfiske (?) så skulle jag köra på speedmaster 7' -30 gram. Låter stockstyvt, det är det, men det går förvånansvärt bra och trevligt att drilla fisk på. Det svarar också på en gång! Inga som helst problem att dra iväg en jigg med 7 gramshuvud ca 50 meter med en tunnare flätlina.
      Skeletor II har jag bara som V-jiggspön å de är oxå så där äckligt snabba å goa. Kolla på en sån 7 fotare. Tror det finns nåt med kastvikt runt 24 gram.

Ska du ha spöna till mer UL-orienterat fiske, bör du kanske gå ner till, som du är inne på, ca 10 grams kastvikt.
      Team El-Ge Småland
      http://nizzeofredde.blogspot.com

Kommentera

Jiggfiske kommer nog inte vara primära användningen av det, utan primära kommer nog vara harr/öring. Står väl en och annan lax där jag tänkt fiska också, så skulle väl vara trevligt om man lyckades landa den också om det skulle otura sig att den klev på betet

Är väl Skeltorn på 7fot met kastvikt på 2-12g jag är sugen på, bara lite rädd för att det skall vara lika mjukt som SSGS spöt =/

Vad tror du om "mjukheten", är det lika mjukt som SSGS spöt?
        Senast ändrad av lintax; 2009-11-10, 22:04.

Kommentera

Tja, har ett ssgs 3-15 7fot och ett skeletor 2 15-40 8fot.. Mkt nöjd me båda spöna! Kan väl säga att ssgs är något mjukare och lite djupare aktion, medans skeletor spöet har lite snabbare/toppigare action. Fiskar mest båge me ssgs å öring/lax/gädda me skeletor.. Tycker väl att att skeletor endå är strået vassare, kastar i förhållade längre och att det är snyggare.=) Drillingen är båda spöna helt ok, skeletor tycker jag dock har bätremothuggs egenskaper.. Men smaken är som baken, gillar du mjukare spön så välj ssgs. Och vice versa..
          /Johan

Kommentera

Jag har båda spöna fast något längre och till spinnrulle.
            Jag kan rekommendera båda helt klart precis som ovanstående talare, det är lite mer känsla i Skeletorn.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            275 983 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13