Problem med Skeletor spö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Skeletor spö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med Skeletor spö!

Hej!

Har et berley series one Skeletor II spö som jag igentligen är mycket nöjd med, förutom att jag anser att handtaget är i smalaste laget, men mitt problem är ett annat!

Spöet kan ibland dela sig vid kast, vilket ger en känsla av oro vid varje kast ,det händer inte jätte ofta men är ändå enormt irriterande! Jag brukar medjämna mellanrum trycka ihop spöet bara för att vara säker, men det känns inte som att man ska behöva göra det på ett sånt spö!

Nu tänkte jag bara höra om det är fler som har/haft samma problem? tänker ev reklamera spöet ifall det går.
    Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Ursprungligen postat av Axor Visa inlägg
    Hej!

Har et berley series one Skeletor II spö som jag igentligen är mycket nöjd med, förutom att jag anser att handtaget är i smalaste laget, men mitt problem är ett annat!

Spöet kan ibland dela sig vid kast, vilket ger en känsla av oro vid varje kast ,det händer inte jätte ofta men är ändå enormt irriterande! Jag brukar medjämna mellanrum trycka ihop spöet bara för att vara säker, men det känns inte som att man ska behöva göra det på ett sånt spö!

Nu tänkte jag bara höra om det är fler som har/haft samma problem? tänker ev reklamera spöet ifall det går.
    Jag har ett berkley series one sceletor (föregångarn)

Som du säger, spöt är jag nöjd med om man bortser från en del viktiga saker. Bla var jag tex tvungen att själv limma fast rullfästet för att det låssnade under en fisketur. Sen, en vacker dag med trevligt fiske så hade en keramikring låssnat i ena spöringen.

Jävligt tråkigt på ett så snyggt och i övrigt grymt skönt spö!

Efter det du säger nu tycker jag du ska reklamera det. Alternativt att du köper Grafitoline på www.flugor.se, det funkar jävligt bra faktiskt!
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
      Jag har ett berkley series one sceletor (föregångarn)

Som du säger, spöt är jag nöjd med om man bortser från en del viktiga saker. Bla var jag tex tvungen att själv limma fast rullfästet för att det låssnade under en fisketur. Sen, en vacker dag med trevligt fiske så hade en keramikring låssnat i ena spöringen.

Jävligt tråkigt på ett så snyggt och i övrigt grymt skönt spö!

Efter det du säger nu tycker jag du ska reklamera det. Alternativt att du köper Grafitoline på www.flugor.se, det funkar jävligt bra faktiskt!
      mjaa känns inte som jag vill på o "fixa" spöet själv, då blir de kanske svårare o reklamera om de skulle visa sig att "lagningen" inte funka. de där med rullfästena var väl bara på skeletor I väl? hur lång garanti lämnar Berkley igentligen, nån som vet?
      Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

mjaa känns inte som jag vill på o "fixa" spöet själv, då blir de kanske svårare o reklamera om de skulle visa sig att "lagningen" inte funka. de där med rullfästena var väl bara på skeletor I väl? hur lång garanti lämnar Berkley igentligen, nån som vet?
        Enligt konsumentköplagen har du två års garanti mot fabrikationsfel, och givet att du har kvittot kvar kan ingen neka dig det.
        www.utreel.com

Kommentera

Jag ringde återförsäljaren och berättade om problemet samt frågade om jag kunde göra något åt det. Tog namn på den jag pratade med och fick hans ord på att han reklamerar det om problem skulle uppstå igen. Turligt nog är det helt än. Men man tycker ändå att så pass dyra spön ska hålla viss klass.

Har ingen aning om hur det är på 2:an med komponentproblem.
          sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          274 582 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist